Byta "ner" sig ?

Det viktigaste är dålig högfartskomfort! Då går det inte lika fort. Funkade klockrent när jag bytte från TL1000R till en ER-6n!!! Tidigare har jag varit en av dem som påstår att föraren själv väljer farten!
 
Jag "bytte ner" mig jag oxå, eller faktiskt upp, efter ett antal litershojjar och streetfighters gick jag från en vässad tuono 1000r till en zxr750 årsmodell -92!!! Detta gjordes iofs endast för att kunna åka både cross och gata men jag tycker det blev roligare att åka gata med min gamla schreck!!:):) Inte de absolut bästa bromsarna och fjädring men det ställer ju andra krav på mig som pilot och det tycker jag är stimulerande:D
Det finns rätt mycket hoj kvar i de gamla hojjarna kan jag lova och sen får man ju en färgsättning som de flesta bara drömmer om....pärlemovit,grön och blå med feta slangar på tanken som inte är mer än design!!! Den ser ut att göra 250 på parkeringen ju!!!!!:Bugar
 
Jag är lite sugen på en King, men är lite rädd att den ska vara lite tung och jobbig att bråka med då det svänger ordentligt? CB:n är vansinnigt rolig och lättsvängd, men saknar kraft att enkelt komma upp på bakhjulet på 3:an.
Det är nog det enda jag stör mig på, så under tiden jag skrev detta ändrade jag mig från att skriva: byte? Till att dreva ner den lite. :)
 
Det går bra att få släpp även med en gammal 125a från 80-talet. Byte av fordon är ingen lösning på bristande kontroll.

jo,baksläppet igår var nog bristande kontroll och för hög fart .... vettefan om det hjälper å byta "ner" sig

som någon nämnde , tänka på ungarna när hornen växt ut genom hjälmen å slå av lite på tempot å gasen , men de e svåååårt :)
 
Kika på grushojar. 70 km/h på grus kan kännas läskigt snabbt ibland.
Funkar fins på asfalt också.
 
Jag slutade åka sporthoj på gata efter jag pendlat 4 mil slingerväg varje dag... 70 sade skyltarna och så sakta körde jag nog aldrig... även när känslan 'jag kör inte så fort' infann sig så gick det på tok för fort ;) Bytte till Motard, klart roligare och det går inte överjävligt fort ;)
 
Jag sålde gixxern då det bara gick fortare och fortare. Så nu till nästa säsong blir det en smc 690, har minst lika kul på en sån, bara landsvägkörningen som inte är lika kul. Men man håller laglig fart med en sån iaf och det är ju det som är min tanke, å det känns som att chansen att överleva en vurpa i 80-110kmh är större än i 250kmh..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top