Byta motor men från vad?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Har en halvkass gsx-r-motor (växellådan strular) och är inne på att byta ut hela motorn efter att ha slängt in ca 7000kr i delar (förmodligen 12-15000kr om jag köpt det i Sverige). Det verkar ju inte vara några problem att byta oljekylda 750 i hela "registret" men hur är det med Bandit-motorer? Hade ju inte tackat nej till en 1200-motor istället för 750n. Dessutom blir ju utbudet på motorer "något" större.

Vad bör man tänka på? Hur funkar det att slänga in mina nya delar i den "nya" motorn, det är drev, gafflar samt kulissrulle jag tänker på. Man behöver inte byta förgasare om man går över till 1100/1200?
 
Har en halvkass gsx-r-motor (växellådan strular) och är inne på att byta ut hela motorn efter att ha slängt in ca 7000kr i delar (förmodligen 12-15000kr om jag köpt det i Sverige). Det verkar ju inte vara några problem att byta oljekylda 750 i hela "registret" men hur är det med Bandit-motorer? Hade ju inte tackat nej till en 1200-motor istället för 750n. Dessutom blir ju utbudet på motorer "något" större.

Vad bör man tänka på? Hur funkar det att slänga in mina nya delar i den "nya" motorn, det är drev, gafflar samt kulissrulle jag tänker på. Man behöver inte byta förgasare om man går över till 1100/1200?

hej
har en hel låda med gsxr drev gafflar växeltrumma axlar du skulle ha fått hela lådan för 1000kr
mvh peter
 
1157-motorn passar i din ram, däremot är det omöjligt att justera ventilerna med en 1157-motor i en 750-ram utan att plocka ur motorn då ventilkåpan inte går att få av.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top