marten_larsson
Mårten
Har en halvkass gsx-r-motor (växellådan strular) och är inne på att byta ut hela motorn efter att ha slängt in ca 7000kr i delar (förmodligen 12-15000kr om jag köpt det i Sverige). Det verkar ju inte vara några problem att byta oljekylda 750 i hela "registret" men hur är det med Bandit-motorer? Hade ju inte tackat nej till en 1200-motor istället för 750n. Dessutom blir ju utbudet på motorer "något" större.
Vad bör man tänka på? Hur funkar det att slänga in mina nya delar i den "nya" motorn, det är drev, gafflar samt kulissrulle jag tänker på. Man behöver inte byta förgasare om man går över till 1100/1200?
Vad bör man tänka på? Hur funkar det att slänga in mina nya delar i den "nya" motorn, det är drev, gafflar samt kulissrulle jag tänker på. Man behöver inte byta förgasare om man går över till 1100/1200?