Byta min Hornet 600 mot en Daytona 955i?

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Morsning korsning!

Har hittat en mycket fin Triumph Daytona 955i -00 hos en handlare.
Har funderingar på att byta in min Honda Hornet 600:a -99 mot den + pengar..

Gillar inte sporthojjar egentligen men jag satt förbaskat bra på Daytonan, sen var det ju faktiskt Daytonanan & Speed 3 som fick mig att bli MC intresserad från början..

Jag vet att toidiga modeller av Daytonan (T595) hade en del barnsjukdomar, men en 2000 modell ska väl hålla ihop bättre?

Gör jag ett helt galet byte? :va

Tacksam för tips & idéer!

/Mosse

Ska du byta snart igen så e det väl inte JÄTTEFARLIGT, men trajja har fortfarande kvar samma sjukdomar som för 50år sen.. Stakar som går av och petar hål i blocket, lager som skär och sviktande kvalité i metall legeringarna.. Har inte haft nån själv men man hör fler trajja historier än japps och då e ju inte trajja marknadsledande i försäljningsstatestiken.

Byt inte bort en Honda mot en trajja... Har sett och hört mycket om trajjorna, som tidigare sagts dassiga legeringar med oljeläckage rakt igenom aluminiumet på motorn som följd... Vevstakar som varit för nyfikna på omgivningen...Läckande kylare m.m

Enligt mig så har horneten helt klart motorn med minst missljud av alla hojjar och trajan ligger långt ner på den skalan (om inte sist)

Nu blir man väl uppäten av alla trajja fantaster....

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard