Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
svampe skrev:Varför inte en acewell mätare?
http://www.lqt-racing.se/?section=2

Mja. det är "cykeldator" typ på hastighetsvisningen och varvräknaren är pulsavkännare med en sladd runt en tändkabel.Hoztic skrev:Fast bygger inte dom på att man får en elektrisk signal från en sensor?![]()
Hoztic skrev:Fast bygger inte dom på att man får en elektrisk signal från en sensor?![]()
svampe skrev:Mja. det är "cykeldator" typ på hastighetsvisningen och varvräknaren är pulsavkännare med en sladd runt en tändkabel.
Resten kopplas mot befintlig el.
Får med prylarna som behövs, mätningen går på hjuletHoztic skrev:Ah, då är det ju en annan sak ja!Det borde iofs inte vara så svårt att fixa en sensor som sitter utanför drevet heller. Det blir ju lite mer diskret om inte annat!
![]()
svampe skrev:Får med prylarna som behövs, mätningen går på hjulet
svampe skrev:Varför inte en acewell mätare?
http://www.lqt-racing.se/?section=2
Jag antar att det ska gå men är ändå lite osäker. Att ha en grej på ljulet låter ju inte så kul. 
Shwan skrev:Att ha en grej på ljulet låter ju inte så kul.![]()
PacMan skrev:Varför inte? Det är ju ingen stor grej lixom.![]()
Men godkänner de det på besiktningen eller måste man montera den gamla igen. 
XJR_Jönsson skrev:Man måste ha blinkersindikering och helljusindikering, samt ljuse i mätaren!!!
Jag har en sådan Acewell-mätare och den funkar hur bra som helstShwan skrev:Men då var det ju lugnt...det fanns ju modeller som hade det så jag kommer nog köra på en sån mätare. Har ju liksom inget annat val om jag ska ha lite snyggare.![]()

lahi skrev:Jag har en sådan Acewell-mätare och den funkar hur bra som helstMagnet på bakdrevet, givaren på svingen och varvsignal från tändspolen. Alla lampor som behövs finns på mätaren. Besiktningsgubben var imponerad, han tyckte den var fin
![]()
Funkar det och är dessutom snygg så är jag en nöjd snubbe. Ja, gör du detShwan skrev:Din hoj är ju anledningen till att jag håller på och fräschar upp min så jag får väl köra på det jag också.Funkar det och är dessutom snygg så är jag en nöjd snubbe.
![]()
Hur går det med hojen förresten?
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|