sliCk_hampus
Ny medlem
Hej!
Under kamkedje byte på min kawasaki lyckades ett av kamöverfallen spricka(två bitar flög faktiskt av men är hittade) när detta skulle monteras tillbaka.
Bitarna som lossnade satt där kamöverfallet via ett litet rör/hylsa ansluter till nästa kamöverfall för oljeflöde. Borde således inte vara någon nämnvärd belastning där.
Mina alternativ som jag ser är;
1. Lämna in för svetsning eller kanske kemisk metall/JB weld och sätta tillbaka dom bitarna som lossnade. Väldigt små bitar dock på ca 10x6mm styck. Dessutom är det gjuten aluminium.
2. Har ett begagnat överfall påväg hem från ebay men då tillkommer antagligen jobbet att linehona m.m. Vad mer exakt måste göras och vart vänder man sig för ett sådant arbete (Stockholm/Norrort)?
Att byta hela toppen är känns inte direkt som ett alternativ även om detta kanske vore rätt väg att gå. Svårt att få tag på + dyyyrt.
Skulle uppskatta lite råd och rön + idéer på vad man bör göra i denna minst sagt jobbiga situation
//Hampus
Under kamkedje byte på min kawasaki lyckades ett av kamöverfallen spricka(två bitar flög faktiskt av men är hittade) när detta skulle monteras tillbaka.

Bitarna som lossnade satt där kamöverfallet via ett litet rör/hylsa ansluter till nästa kamöverfall för oljeflöde. Borde således inte vara någon nämnvärd belastning där.
Mina alternativ som jag ser är;
1. Lämna in för svetsning eller kanske kemisk metall/JB weld och sätta tillbaka dom bitarna som lossnade. Väldigt små bitar dock på ca 10x6mm styck. Dessutom är det gjuten aluminium.
2. Har ett begagnat överfall påväg hem från ebay men då tillkommer antagligen jobbet att linehona m.m. Vad mer exakt måste göras och vart vänder man sig för ett sådant arbete (Stockholm/Norrort)?
Att byta hela toppen är känns inte direkt som ett alternativ även om detta kanske vore rätt väg att gå. Svårt att få tag på + dyyyrt.
Skulle uppskatta lite råd och rön + idéer på vad man bör göra i denna minst sagt jobbiga situation
//Hampus
Last edited: