Byta kopplingen DR650 RSE 1991

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Buell XB9R, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Jag började processen med att byta kopplingen på min Suzuki DR650 RSE 1991. Jag har sett ett par how to på YouTube och tänkte att det borde ta en halvtimme. När jag kom till skruvarna som spänner ihop fjädrarna tyckte jag att det såg annorlunda ut än jag väntade mig.
På de andra höll skruvarna lamellerna med en stor yttre skiva, men det här är åt andra hållet. Som jag förstår det måste jag ta bort muttern i centrum. Det var en kant invikt så jag antar att den inte är dragen grishårt. Problemet är att det inte finns något som håller emot eftersom det inte är tryck på paketet.
Min tanke är att prova med mutterknackare för att få loss det med pulserna.
Ska man vrida med- eller moturs?

Är jag helt snett ute?
1000002550.jpg
 
Min mutter på DR600an är högergängad.
Lossa moturs. Ja, jag har just kollat.

Det räcker att hålla emot med handen, kanske en handske på.
 
Det räckte inte att hålla emot med handen, men med mutterknackare lossnade det på två sekunder. Tack, Björn!
Jag hade inte vågat utan att få information om riktningen.
 
Jag lyckades tydligen att få på en bricka på snedden när jag monterade. Nu undrar jag vad jag ska kalla den här plattan när jag försöker få tag på en ospräckt.
10 Nm räckte.
1000002570.jpg
 
Jag lyckades tydligen att få på en bricka på snedden när jag monterade. Nu undrar jag vad jag ska kalla den här plattan när jag försöker få tag på en ospräckt.
10 Nm räckte.
View attachment 502382
Jag vet inte. Jag kallar mina tre A, B och C.
Vill du ha en?

IMG_0822.jpeg
Det du ser kl 1 är smuts.
PMa jobbadressen. Leverans imorgon.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top