byta kåpor på gammelgixxer

Thoraby skrev:
2564136 Om man har en gammelgixxer med apfula kåpor, typ: http://www.blocket.se/vi/7978783.htm?ca=23_10_s går det att byta ut dom mot nyare kåpor från en inte lika gammal gixxer? Eller är det stört omöjligt?

blööööööööööö

/n00b

Inga problem kanske ändra lite kåpstag.
Sök på medlemmar skriv in lahi han har gixxer 1000r kåpor på sin lycka till dom gammla 1100r gixxrarna är brutala & trimmvänliga.:tummenupp
 
Allting går , det är bara en kostnads(passning i detta fallet) fråga....
 
Detta är min hoj, till och med ett år äldre än den i annonsen. Min är en -86:a. Blev lite skillnad mot original :hihi Så visst går det att byta kåpor till lite modernare! :tummenupp
 

Bifogat

  • bild1.JPG
    bild1.JPG
    124.3 KB · Visningar: 117
  • bild2.JPG
    bild2.JPG
    138.4 KB · Visningar: 116
Thoraby skrev:
2564136 Om man har en gammelgixxer med apfula kåpor, typ: http://www.blocket.se/vi/7978783.htm?ca=23_10_s går det att byta ut dom mot nyare kåpor från en inte lika gammal gixxer? Eller är det stört omöjligt?

blööööööööööö

/n00b

Ingenting e omöjligt om viljan finns..., blir säkert ett kul vinterprojekt :tummenupp
 
lahi skrev:
2564937 Detta är min hoj, till och med ett år äldre än den i annonsen. Min är en -86:a. Blev lite skillnad mot original :hihi Så visst går det att byta kåpor till lite modernare! :tummenupp
Den är förbannat snygg den där! :Bugar

Problemet kan väl vara att man måste ha nya stag kanske, och att äldre hojar är lite bredare än nya. Nya strålkastare å fästen till dom krävs ju också.
 
lahi skrev:
2564937 Detta är min hoj, till och med ett år äldre än den i annonsen. Min är en -86:a. Blev lite skillnad mot original :hihi Så visst går det att byta kåpor till lite modernare! :tummenupp
Skitsnyggt. Fick du bredda kåporna?
 
Thoraby skrev:
2564136 Om man har en gammelgixxer med apfula kåpor, typ: http://www.blocket.se/vi/7978783.htm?ca=23_10_s går det att byta ut dom mot nyare kåpor från en inte lika gammal gixxer? Eller är det stört omöjligt?

blööööööööööö

/n00b

Varför?

Ur-gixxers är ju stenhårda i orginalskick. Det är synd att förstöra fina orginalhojar, det finns inte så många kvar längre. Dessutom är äldre GSX-R ganska dyra pga kult statusen.

Visst kan man slänga på nyare kåpor, såga sönder ramen, lacka och trixa men det kostar pengar och tid.
Men är det inte bättre att köpa sig en nyare GSX-R istället för de pengarna och få en bättre hoj på köpet?
 
JT skrev:
2565357 Varför?

Ur-gixxers är ju stenhårda i orginalskick. Det är synd att förstöra fina orginalhojar, det finns inte så många kvar längre. Dessutom är äldre GSX-R ganska dyra pga kult statusen.

Visst kan man slänga på nyare kåpor, såga sönder ramen, lacka och trixa men det kostar pengar och tid.
Men är det inte bättre att köpa sig en nyare GSX-R istället för de pengarna och få en bättre hoj på köpet?

Jag har itne märkt att de är särskilt dyra(mellan 15 0 25 tusen verkar de ligga på). Om man kan få en billig hoj med pulver och väldigt låg försäkringspremie så bangar man ju inte. Om man dessutom kan byta ut kåporna mot modell nyare, så är det ju ingen fråga om saken:yoparty

Fast om det är så jävla tabu att byta kåpor på en gammelgixxer kan man väl ge sig på något annat. Som en sån här http://www.blocket.se/vi/8959659.htm?ca=23_10_s

/n00b
 
Hoztic skrev:
2565162 Den är förbannat snygg den där! :Bugar

Problemet kan väl vara att man måste ha nya stag kanske, och att äldre hojar är lite bredare än nya. Nya strålkastare å fästen till dom krävs ju också.
Tackartackar! Nya stag krävs ju. Jag har moddat original kåpställning och monterat toppkåpan i den. Underkåpan sitter i original kåpfästen, men med distanser och nya hål i kåpan. Sidokåporna sitter fast i varsin plåtbit som i sin tur är skruvade i original sidokåpsfästen (i motorn).
Lamporna sitter fast i toppkåpan.
Främre fästena till cutsen sitter fast i plåtvinklar som jag böjde till. De i sin tur sitter skruvade i ramen i samma hål som batterihållaren. Bakre fästena sitter skruvade i en bockad plåtbit (på tvären) som är skruvad på byglarna som original sadelfästen brukar sitta fast i.
Fan var rörigt det blev...


berserken skrev:
2565336 Skitsnyggt. Fick du bredda kåporna?
Tackar så mycket! Nej, jag behövde inte bredda kåporna. Men jag fick kapa bort några bitar lite här och där. Vid stödet, vid turbon (in och ut), lite vid svinglänkaget mm. Men det var inte så mycket.
 
lahi skrev:
2564937 Detta är min hoj, till och med ett år äldre än den i annonsen. Min är en -86:a. Blev lite skillnad mot original :hihi Så visst går det att byta kåpor till lite modernare! :tummenupp



Grymt bygge men varför har du en pruttkudde på cutsen:crash
 
Chronic skrev:
2565547 Grymt bygge men varför har du en pruttkudde på cutsen:crash
Tackar! Hehe, pruttkudde... :hihi nja, det är det ju inte. Jag hade bara (väldigt) stora problem att hitta en GSX-R 1000-sadel när jag byggde om, så jag slängde ihop denna för att jag skulle ha något att sitta på. Sen har det glömts bort... Kanske snart dags att försöka få tag på en sadel igen och modda den. Känns bara som det kommer att bli lite jobbigt att få dit en annan sadel, mycket ombyggnationer kommer att krävas. Jaja, det får bli vinterjobb tillsammans med alla andra projekt!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top