Byta inställning på Husamätare 21" till 17

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Ser coolt ut att åka i 220km/h på mätaren men är det någon som vet hur jag ändrar från 21" inställningen 2205 WS eller vad den heter till 17" inställning.
Det är den nya lilla mätaren jag har, Husaberg 06a.

Hjälp:va

Ser coolt ut att åka i 220km/h på mätaren men är det någon som vet hur jag ändrar från 21" inställningen 2205 WS eller vad den heter till 17" inställning.
Det är den nya lilla mätaren jag har, Husaberg 06a.

Hjälp:va

Antar att det är samma lilla mätare som KTM har.

vad jag har fått berättat för mig så skall det inte gå att programmera om denna, låter väldigt mysko:gnissla men det kanske är sant..

jag vill också ställa om min:huvet

Joda ,lett som en plett ,hehe.

Først tar du og løsner lyktekåpen slik at du kommer til på ledningene bak lykta.
Der bak finner du ledningene som går ut fra speedometeret ,og finn klyngen som består av 3 ledninger, 1 svart-1brun-1rød som går ned til en hvit kobling.
Dra ut denne koblingen.

Skru så på Speedo'en din, velg timetelleren din og hold inne "0" knappen til du kommer inn på "menyen". Du vil nå se "WS" betegnet helt til venstre på skjermen, bla deg bort til denne menyen med knappen "0" (samme knapp du holdt inne for å komme inn på menyen) og trykk "0" for å gå inn på WS menyen. Nå kan du stille inn speedo'en til hvilke hjul du har på sykkelen din.

For 17" Motard hjul velger du 1882. For 21" Enduro velger du 2205.

Så plugger du inn igjen den hvite koblingen og setter på plass igjen lyktekåpen.

Joda ,lett som en plett ,hehe.

Først tar du og løsner lyktekåpen slik at du kommer til på ledningene bak lykta.
Der bak finner du ledningene som går ut fra speedometeret ,og finn klyngen som består av 3 ledninger, 1 svart-1brun-1rød som går ned til en hvit kobling.
Dra ut denne koblingen.

Skru så på Speedo'en din, velg timetelleren din og hold inne "0" knappen til du kommer inn på "menyen". Du vil nå se "WS" betegnet helt til venstre på skjermen, bla deg bort til denne menyen med knappen "0" (samme knapp du holdt inne for å komme inn på menyen) og trykk "0" for å gå inn på WS menyen. Nå kan du stille inn speedo'en til hvilke hjul du har på sykkelen din.

For 17" Motard hjul velger du 1882. For 21" Enduro velger du 2205.

Så plugger du inn igjen den hvite koblingen og setter på plass igjen lyktekåpen.

Tack för infon. Ska testa imorogn, gär det inte är det nog pga min dåliga kunskap i det Norska språket :D

Fikk der det til å funke?Elle skal jeg lage en på Engelska også? :)

Jo efter lite testande så gick det bra.
Var tvungen att ställa mig på hur många timmar den hade gått för att sedan hålla innne 0 knappen i 3 sek den kom jag in till menyn så jag kunde ställa mig på WS och händra ändra hjulstorleken. Den gick att ändra sgteglöst så vill någon åka 16,6 tum eller nåt annat så går det att ficka det oxå.

TACK så mycket!
Finns mycket kompetens på det här forument :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!