Byta insats i Yoshimura TriOval

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena!

Ska upp till fjällen imorrn så jag hinner inte fixa det här. Byter insats/baffeln i min Yoshi pipa pga att original är för tyst. Det följde inte med varken popnitar eller dämpull. Ser väl hur det ser ut när jag tar isär befintlig men kommer att få fundera i flera dar innan jag kommer hem - därför denna post.

1. Hur ska jag packa den för att det ska bli schysst (har aldrig gjort eller sett nån göra det)?

2. Vad köper man, är det ull eller "matta" som man rullar runt.

3. Ska anslutningen mot avgasröret tätas enligt texten på Lelles eller blir det tillräckligt tätt utan? Trodde att jag skulle plocka av bakänden på dämparen innnan jag såg vad som låg i lådan.

4. Vad ska det vara för material på nitarna. Spelar det nån roll?

Bifogat

• IMGP0930 (Medium).JPG
    IMGP0930 (Medium).JPG
    75.6 KB · Visningar: 88
  • IMGP0932 (Medium).JPG
    IMGP0932 (Medium).JPG
    52.3 KB · Visningar: 90
  • packa.gif
    packa.gif
    26 KB · Visningar: 77
Har letat här ett tag. Verkar vara "långhårig" fiber + gastäta nitar som gäller. Måste det verkligen vara gastäta, är inte vanlig popnit i aluminium tillräckligt tätt?

Ingen som packat om ett Yoshimura? Blir lite osäker på vad man ska använda när jag hittade den här (vet inte till vilken pipa den här passar och vill helst slippa packa om på ett bra tag):

Yoshimura re-pack blanket

Bifogat

• yoshi-repack.jpg
    yoshi-repack.jpg
    30.4 KB · Visningar: 49
Om du tittar på bilderna högst upp i länken så ser du hur ett renoverings kit till ett Akra ser ut. Dämpningen va inslagen i någon form av glasfiber "tyg". Man trädde/mekade sedan igenom röret.
Nitarna hade inget hål i den änden som blir att sitta in i sliponet. Men jag använde vanliga alu nitar till ett tidigare BOS slipon utan problem. Så det borde ju bli tätt för dig med...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=1956&page=224&pp=20

Tackar! Var 10 sekunder från att beställa ull från Toruingbutiken - vill ju gärna att grejerna sitter kvar och inte brinner upp. Ska väl kolla om det som sitter i går att använda men den har suttit i 1000 mil.

RSV_R skrev:
Om du tittar på bilderna högst upp i länken så ser du hur ett renoverings kit till ett Akra ser ut. Dämpningen va inslagen i någon form av glasfiber "tyg". Man trädde/mekade sedan igenom röret.
Nitarna hade inget hål i den änden som blir att sitta in i sliponet. Men jag använde vanliga alu nitar till ett tidigare BOS slipon utan problem. Så det borde ju bli tätt för dig med...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=1956&page=224&pp=20

Nicke skrev:
Tackar! Var 10 sekunder från att beställa ull från Toruingbutiken - vill ju gärna att grejerna sitter kvar och inte brinner upp. Ska väl kolla om det som sitter i går att använda men den har suttit i 1000 mil.

Då finns nog risken att den har gjort sitt.... Men den andra mattan du visade borde väl funka att linda in det med...? I min dämpare så var det riktigt tight att få in allt. Så då borde det ju bara vara att rulla på så mycket att du får trycka i det sen?

Antar att den kan börja vara färdig så jag ska försöka få tag på en ny. Köpte fel variant så det som sitter i nu är jävligt tyst så jag pallar inte en sommar till. :)

RSV_R skrev:
Då finns nog risken att den har gjort sitt.... Men den andra mattan du visade borde väl funka att linda in det med...? I min dämpare så var det riktigt tight att få in allt. Så då borde det ju bara vara att rulla på så mycket att du får trycka i det sen?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park