Byta Husaberg mot Ktm 660 ?!

K.Svensson

Morgontrött
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
RMZ450 SM -08 ... Speed Triple -07
Som rubriken lyder, är det idioti att byta bort mina vackra Husa 650 mot en 660? Jag har nämligen lite ändrade förhållanden då fruntimmer kan var rätt så knepiga. Jag har nu inte plats och tid att skruva, så då kommer den få lite längre serviceintervaller (Från 5h till kanske 12h).

Ska jag fortsätta med husan eller är byte på rätt plats?

lyssna på hjärtat. :tungan Hade själv aldrig bytt bort men visst vore det sundare med mindre service.

K.Svensson skrev:
2562159 Som rubriken lyder, är det idioti att byta bort mina vackra Husa 650 mot en 660? Jag har nämligen lite ändrade förhållanden då fruntimmer kan var rätt så knepiga. Jag har nu inte plats och tid att skruva, så då kommer den få lite längre serviceintervaller (Från 5h till kanske 12h).

Ska jag fortsätta med husan eller är byte på rätt plats?
Du kommer ångra dig, bara så du vet....

mr_rockster skrev:
2562807 Du kommer ångra dig, bara så du vet....

Jag var och kollade på en 660 idag. Det finns inte en chans att jag byter! Det var ju en jävla gubbhoj om man jämför med Husan.

02 bytte jag från husaberg till en KTM 625:a. Satte på massa lull lull på den (bl.a. samma broms som husaberg). Fick hem skiten, körde faktist in den typ..50 mil.. sedan kom jag på att den skiten kunde jag inte ha. Åkte och köpte en husabergare istället och backade 10 papp på typ tre veckor men det var dte värt...

Jäklar vad ni verkar tycka att 625/660 är kass.
Bytte själv hoj i år från en Husaberg 550 till en KTM SXC 625.
Jag har nästan bara kört i skogen med den än men jag tycker det går grymt bra. Polarn som jag åker med (kör CR 250) tycker inte alls jag har lagt ner tempot heller. Självklart blir hojen lite tyngre vid kraftiga svängar när farten är låg men det får man leva med.

Det som är så otroligt skönt med KTM:en är att det är bara att sätta sig på den, trycka på knappen och dra iväg:tummenupp ... Kan säga att det sved varje tur man tog med husan och visste att en dyr storservice närmade sig (student).

Självklart är ju 625 sämre mot en renodlad tävlingshoj på bana men kör man bara kör skojjs skull så funkar den perfekt.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back