Byta Honda mot Ducati

Herman skrev:
2147041 Jo, kollat runt lite på de.. har du en över?? bytes... :tungan
Nä tyvärr sa har jag ingen. :( :( Hade jag haft hade vi kunnat diskutera, vill ha en ny hoj nämligen men jag bor i Tyskland numera sa det blir nog till att köpa pa den tyska marknaden.

Finns dock manga cabbar här sa jag kanske kan halla ögonen öppna...tycker dock att det verkar som priserna har jämnats ut mellan Sverige och Tyskland. Hittar inte direkt nagra superfynd pa MC och bil här nere förutom pa nya sa kallade EU-hojar som är importerade till Tyskland fran annat EU-land. Da kan man köpa nya -06 GSXR 750 för 9800 Euro. Blir en san kanske... :hihi

Herman skrev:
2146787 Tja,

Sitter och fundera på om jag ska byta min Honda cbr 1000rr mot en Ducati Monster....

Något måste jag göra innan man krockar eller kör av. Visst måste man köra lungare på en Monster....

Antingen de eller så lägger jag nog ner helt.

Hur fan ska jag göra??? :7peta
Jag är lite inne på samma spår som du... Jag vill byta ut min RSV Factory till en Tuono eller en Falco samt en billig R1100RS (så att min fru kan åka bakpå igen eftersom hon vägrar åker på RSV:n). Jag har även funderat på en Triumph Daytona 650 plus en Trophy 900 men jag gillar v-tvinnen...

Nu är det bara att hitta en återförsäljare som har ett par sådana (eller en privatperson som vill köpa min hoj!). :huvet

ksann skrev:
2147229 Jag är lite inne på samma spår som du... Jag vill byta ut min RSV Factory till en Tuono eller en Falco samt en billig R1100RS (så att min fru kan åka bakpå igen eftersom hon vägrar åker på RSV:n). Jag har även funderat på en Triumph Daytona 650 plus en Trophy 900 men jag gillar v-tvinnen...

Nu är det bara att hitta en återförsäljare som har ett par sådana (eller en privatperson som vill köpa min hoj!). :huvet

Var och körden en Triumph Daytona 650 förra helgen... Men jag tyckte den var "skit" (min uppfattning). Den känndes inte kul alls, lite ostadig, dåligt drag :tungan . Man kan säga att de känndes som den var dåligt byggt samt att man satt på en 125 typ (den var super liten)....

Blä, tycker jag om den... :pannkyss

Herman skrev:
2147245 Var och körden en Triumph Daytona 650 förra helgen... Men jag tyckte den var "skit" (min uppfattning). Den känndes inte kul alls, lite ostadig, dåligt drag :tungan . Man kan säga att de känndes som den var dåligt byggt samt att man satt på en 125 typ (den var super liten)....

Blä, tycker jag om den... :pannkyss
Monstret känns åxå ganska litet, men är jäkligt roligt just därför :yoparty
En Z3 är inte dum. Hade en roadster härom året å det är jäkligt mysigt att känna solen och vinden (utan hjälm :skrämd ).

jag har en ducati 750 sport -01 till salu annars... den är som ett monster, fast med nån kåpa mer, kolla bilderna i annonsen

edit: är 186 å tycker inte att den känns liten

Last edited:
Jag låg och tänkte lite som du gjorde innan jag skulle sova inatt. Att jag kände på mig att det kommer hända en olycka för mig snart. Men då gav jag mig fan på att jag skall börja köra lugnt. myyyyycket lugnare än jag kör nu. Har börjat bli lite djärv nu när jag vant mig vid hojen. Men det blir ändring på det från idag.

vbg_snake skrev:
2147839 Jag låg och tänkte lite som du gjorde innan jag skulle sova inatt. Att jag kände på mig att det kommer hända en olycka för mig snart. Men då gav jag mig fan på att jag skall börja köra lugnt. myyyyycket lugnare än jag kör nu. Har börjat bli lite djärv nu när jag vant mig vid hojen. Men det blir ändring på det från idag.

Där ser man, inte den enda som varit inne på detta....
Men om man inte får åka fort så vad ska jag då ha en annan hoj till. Kan man lita gärna lägga ner de helt. :död

Ska nog fundera klart idag och fatta ett beslut.... :huvet

Jag håller med dig helt och fullt! Jag skulle också byta bort en Hynda om jag haft en... :hihi

Men varför snöa in på monster - prova en Multistrada innan du bestämmer dig. Utseendet är "speciellt", men kärleken är blind...

Lycka till!

varje gång man kör sporthoj och ser en motard på icke motorväg så vill man ha en motard att leka med.
varje gång man kör motard på motorväg och ser en sporthoj så vill man ha en sporthoj.

varje gång det står ett gäng kåta brudar vid vägen när man kör motard så önskar man att man hade sporthoj.

varje gång man står vid ett rödljus med sporthoj så önskar man att man hade motard så man kunde wheela därifrån...

osv osv osv .. ständiga kampen mellan roligt och adrealin..
bästa sättet är väl att äga båda :huvet

dom hojjarna som jag tror är sämst/tråkigast att köpa/äga är dom som är blandhojjar med för lite effekt.. tex fmx650/större enduro hojjar.. tunga/slöa steethojjar osv.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back