Byta hoj till nästa år?

Redan gjort mitt byte.
Gick från en Honda 954 02.a till en Kawa zx10r 05.a.
Varför? varför inte :tummenupp

/Martin
 
Till nästa sommar blir de sporthoj igen, då byter jag ut min KTM 640 mot en Yamaha r6 -07 eller 08 som det ser ut idag i alla fall! Motard är ruskitgt kul men lite omväxling förnöjer! :)
 
Jodå, här blev det en Kawasaki ZX10R -08! :yoparty
Så efter 13år med Hondas Fireblades har jag numera konverterat till Kawa.
Får se till våren om det var ett bra val.
Den är ju racekittad m bl.a andra fotpinnar, clip-on, PCIII, slip-on, quickshift m.m. så får hoppas att den motsvarar min förväntningar. :D
 
Blir till att göra mig av med min järngris och byta ut den mot en skitsnabb 250 som såklart ska vara handikappanpassad så den går å köra med 1 hand smidigt :) Byts dock endast ut för att den tydligen e svårare att göra handikappanpassad :(
 
Last edited:
Är inne på att byta ut min gsxr 600 -98 mot en gsxr 1000-02 som det känns nu. Många som säger att dom är lite klumpiga, nån som har något att säga om dom? jämfört med min nuvarande?
:va
 
har en gixxer 600 k4 och funderar på att byta till en k7 alt. 750 k7...eftersom priset minskat ganska så mycket och fåfängan riskerar att ta över :D
 
Va vad är det för fel på buell, jag tycker de är svinballa. Har ju planerat in en sån i framtiden. V-twin streetfighter med ljuddämpare under motorn, kort hjulbas och kort å fin sadel kan det bli bättre? Nu har jag ju å andra sidan inte provkört, men vill gärna veta vad som kan tänkas vara dåligt med den...
 
Det är motorn som e så jävla trött har jag hört.
Var oxå inne på en sån innan jag skaffade min Triumph speed triple 1050 (som oxå e biffig som buellen).
Funkar väl om du kör lugnt antar jag, den har ju riktigt gött ljud.
 
Triumph speed triple har jag också kollat på... finns kanonfin ljuddämpare till den som gör så att man får helt tomt där bak, mmm :)
 
Suzuki gsx750f>>>>>Suzuki TL1000RRRRRRRRRRRRRR:tummenupp
Kört den två meter i garaget,vart är våren:va
 
Tänkte skaffa mig en 600a igen av ngt slag, gärna r6 06, zx6rr från 05 eller cbr 600 rr från 06.
Även om denna har varit underbar dom få månaderna jag kört den, underbara bromsar o chassie och inte för att snacka om ljudet!
 
Från KTM 660 SMC -05a till ZX6R -00a.
Behövde pengar samt ville ha nåt att köra längre än till Ica på ett hjul med.
 
Byta Banditen 1200 mot en Kawa Z1000

Funderar på att byta bort lära hojen Banditen 1200 mot en Kawa Z1000 eller en beg. SV1000 S.:tummenupp
 
Om möjligt ska 1098:an bort :)
Vill uppgradera mig inom Ducatifamiljen isf, på önskelistan finns:

1. Ducati 1098 R
2. Ducati 1198 S
 
Blir nog en kawa kx 250 -07a samt en -08 zx10r slänga av allt orginal och sätta på kraschkåpor och annat godis, ända nackdelen är att det kostar mycket flis och gå om kull.
Gammelrettan får nog vara kvar som en riktig lekmaskin.
 
Är inne på att byta ut min gsxr 600 -98 mot en gsxr 1000-02 som det känns nu. Många som säger att dom är lite klumpiga, nån som har något att säga om dom? jämfört med min nuvarande?
:va

Finns många som säger att 02:an är gammalmodig men det kan jag intyga att den inte är,jämfört med vissa andra hojar.
Enligt mig så kan du jämföra den med R1 02-03 utan att skämmas...bara min åsikt.
Har ägt och kört både Gsxr 1000 02 och R1 02 så jag borde veta ganska bra.:yoparty
Köp en Gsxr 02 så blir du nöjd.:tummenupp
 
Vinter dilemma

Funderar på att byta alt. köpa en till men som så många andra har jag svårt att välja,, hjälp.
Vill ha både kraft och vrid + kul på småvägar men funka på långkörningar oxå, dvs många timmar och mil både med och utan tant och packning.
Tycker zx10r 04-05 är grymt snygg men skulle den funka??
Hur är det med försäkringar om man har flera hojjar??
Får man någon form av rabatt?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top