Byta hoj till nästa år?

har haft några triumph hojar och aldrig haft några problem:tummenupp
en del har nog problem oavsett vilken hoj dom har:D

Samma med mig, bägge mina Trajjor, Thruxton och D675 har funkat utmärkt och alla övriga jag känner som åker Trajja är nöjda, tror dom får lida för gamla synder på 70talet och tidigare.
 
Dessa I-landsproblem... Efter några dagar på bana förra sommaren var det inte lika roligt att ta ut R6an på gatan igen. Så jag vill köra nakenhoj, speed triple/superduke är suget störst på... men en street triplen har så himla bra försäkringspremie.

Dock gör man alltid samma misstag att köpa på våren och ha kapital uppbundet till hösten när hojarna är billigare...
 
Av allt att döma, så är 675:an väldigt populär. Å andra sidan, så tycks folk också klaga på trajjor överlag? Varför, är dom faktiskt "sämre" än andra hojjar? :va

Trajja dras med samma rykte som HD hade en gång i tiden. Dvs att det var skit som gick sönder hela tiden. HD har gjort bot idag. Trajja vet jag faktiskt inte med, har aldrig åkt triumph.
 
Körde en Cbr1000rr -04 sålde den nu i sep för att jag inte pala inte med R hoj längre för jag har haft lite problem med min hande efter min crach, så jag hade planer på att lägga ner hoj körningen!
Men det tog inte mer än en timme innan den nya ägaren skulle hämta hojen så fick jag ångest, så jag börja fundera på vad nästa skulle bli och 14 dagar senare blev det en FZ1N -06a och den är nog den roligaste hoj jag har kört:D kastar med den i kurver och det är helt omyligt att hålla den på två hjul samtidigt:)

Så nu blir där lite vinter göra med den!

Crachpukar på
Kåpglas
Höjningssats bak
Magkåpa
Ny lack
Det blir en kopia på fz1 en som jag har som Avantar bild:D :)
 
Har redan köpt en cross men funderar lite på superduke, mille, exc eller nåt annat skoj också. Fan vad garaget börjar kännas litet. :huvet
 
Trodde jag själv skulle bli klokare på vad ni sagt... typ konkreta skäl att byta hoj (jag behöver ett sådant skäl). Se så det gick med det :hihi
 
Jaså,ville du ha en anledning oxå,trodde det räckte med att det går! ;)

Låg uttråkningströskel eller att man har råd vid byte inom samma segment.

Vill testa något annat vid byte av hojtyp.

Har vuxit ur den(inte många sådana byten från 600 och uppåt som är motiverade,iaf inte för mig)vid byte till större/effektstinnare motor.

Går säkert att fylla på den listan ganska rejält. :)

Henrik
 
Trajja dras med samma rykte som HD hade en gång i tiden. Dvs att det var skit som gick sönder hela tiden. HD har gjort bot idag. Trajja vet jag faktiskt inte med, har aldrig åkt triumph.

Triumph lever fortfarande upp till sitt rykte!
Men de är iaf jävligt roliga att köra när de funkar.
 
Jag ska byta mitt Monster S4RS mot Ducati Streetfighter 1100S. Det blir tuffare försäkringsmässigt men jag tycker att Streetfightern är så brutalt cool att jag inte kunde motstå den när jag såg bilderna fr Milano. De levereras i april. Jag gillar rätt extrema nakna hojar och det blir lite vemodigt att inte ha Monstret i garaget längre, men jag tror att Streetfightern kommer att göra mig lika glad.
 
Nu är det bestämt, byter hoj till våren... kanske måste testa en 07:as gixxer 1000??? Eller en zx10:a, man kan ju inte bara snöa honda...
Någon som är sugen på en coolt sliten 929??
:D
 
Körkortet blir uppgraderat i vår så då säljs 25 kilowattarn!
Är sugen på någon 80-tals sporthoj eller en 400cc sporthoj typ kawa zxr, honda cbr eller vfr 400. Att det nog blir någon ur dessa två kategorier är för att hålla försäkringskostnaden nere.
SH blir det iaf!:yoparty
 
Trodde jag själv skulle bli klokare på vad ni sagt... typ konkreta skäl att byta hoj (jag behöver ett sådant skäl). Se så det gick med det :hihi

Ska du själv byta, vad vill du byta titll och varför? Skulle du bli snabbare med ny hoj? Om man bortser RSV4an som verkar svår att få tag i, vad vill du byta till då (om man oxå borser R1)?
 
Vänta tills du fått chansen att prova nya R1an, den kanske är nått aldelles alldeles underbar !
 
TJA en 848 vore nice, eller 675.an

vete fan vilken jag ska ha, om jag ska byta..

Tipps?:va
 
nytt e ju alltid kul..sälja av min svarta r-1000 -05 i vinter el till våren och kanske satsa på en -09 sukki 1000 el kwack 1000 av -09 modell.

hmm men först hitta ngn som vill köpa en sukki r-1000 2005..:rolleyes:
 
Ska du själv byta, vad vill du byta titll och varför? Skulle du bli snabbare med ny hoj? Om man bortser RSV4an som verkar svår att få tag i, vad vill du byta till då (om man oxå borser R1)?
Få val där... det som är grejen oxå. Kanske ducce, men den faller mig inte i smaken helt 100% visuellt.

Nya hondan är annars rätt nice i raceformat.
 
TJA en 848 vore nice, eller 675.an

vete fan vilken jag ska ha, om jag ska byta..

Tipps?:va

Har tittat på båda, prövat båda... Tittar även på Millen (ej testad ännu). Min högst personliga åsikt om de två:

D675:
+Fint chassie som tydligen ska ha bättrats på inför 09. Trevlig karaktär på motorn, gott om vrid i mellanregistret om man jfr mot övriga 600:or i segmentet.
-Lite väl mycket häng på armarna för vanligt landsvägsåka, Saknar aningen udd på topp, kanske mest en vanesak...

848:
+Fint chassie, kanske inte lika "lätt" att brottas med i kurvorna, men jag ser det inte som något problem. Bara uppfattat att den känns mer "trögstyrd". Hmm.. känns fel att säga trögstyrd om en 848, men i jämförelsen så är det lite så. Mer vrid än675:an
-Sitter med skarpare knävinkel på den här än 675:an (litet problem om man jämför med hänget på armarna för min egen del, är själv 186 cm)
 
ok. är själv 188cm

ska provsitta lite på mässan så får vi se..
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top