Byta hoj till nästa år?

Jag bytte ut min spetta, "med en liten tår i ögat" nu i höstas, en helt underbar hoj att åka på ensam, då tjejen vill åka med, så vart det till att byta till nått större, nämligen till en röd Zx12r från -01, fick åka nåra mil innan jag ställde in den i garaget för vintervilan, dock har jag nått att se fram emot i vår...

Böt både körkort och hoj. Slängde ut 125;an och köpte en CBR 600 -97. Längtar ju inte ett dugg till våren :rolleyes:

Byter ut allt som har gått sönder på min befintliga istället.
Blir nästan som en ny:näsblod

swedie in da house:
Vad har ni isåfall haft och vad ska ni byta till? Och varför?

Är väl lite bortskämd men åker i princip ny hoj varje år, 2004 Aprilia Caponord, 2005 Hyosung GT650, 2006 Aprilia Tuono R, 2007 Aprilia Tuono Factory och iår Aprilia 750 Shiver, nästa år vet jag inte vad det blir (för demohoj) men jag vet att jag utöver den kommer att åka på Dee-Dee Ducati då jag änn en gång trampat i Ducatiträsket och köpt mig en 900 Monster som ska "stukas" och åkas s*tan på i sommar bara för att det är sååååå kul att vara mot strömmen.....

DP says: Sälja Aprilia & åka Ducati, lite som att svära i kyrkan....

Last edited:
för 3 dar sen köpte jag min hoj för säsongen 09 det blev en ktm 625 05:) nu väntar jag bara på uppkörnings tid i år kommer det nog vara den längsta vintern nånsin:(

Planerat sedan länge att byta ut min R6a mot en 675a 2009. Lite tveksamt just nu om det blir av dock med den här härliga lilla finansdippen...Men blir det inte nästa år blir det året efter :)

Har en Daytona 675 men funderar på en Cbr600rra alltså med combi-ABS.
Låst framhjul är inte så kul... "I need all the help I can get"

Hade en R1 -98 denna sommar bytte precis till en R1 -04 så den står å glänser i garaget å bara väntar till våren precis som jag :)

Med risk för att få hela diskussionen att likna ett enda tjatande, så har just 675:an intresserat mig väldigt mycket nu på den senaste tiden. :)

Få se hur det blir framåt våren..

Jag funderar på att köpa en "ny" gammal hoj.. Kan f_n inte hantera effekten i de nya...
Men chassit är ju... ehh..

:va :näsblod :gnissla :3freak

Ny hoj redan beställd, lev efter nyår och det blev en Daytona 675 -09.
Varför? Därför att en dag på sensommaren i år blev min 675a väldigt begagnad.

Av allt att döma, så är 675:an väldigt populär. Å andra sidan, så tycks folk också klaga på trajjor överlag? Varför, är dom faktiskt "sämre" än andra hojjar? :va

Av allt att döma, så är 675:an väldigt populär. Å andra sidan, så tycks folk också klaga på trajjor överlag? Varför, är dom faktiskt "sämre" än andra hojjar? :va

675an är inte sämre på något vis, faktum är den har ju lovordas ända sedan den kom -06.

675an är inte sämre på något vis, faktum är den har ju lovordas ända sedan den kom -06.

Inte just 675:an, men många smutskastar tillverkaren. Jag har inte ägt min 955i länge nog för att ha stött på några "riktiga" problem, och jag vet heller inte av någon som råkat ut för.. osakligheter. :näsblod

Inte just 675:an, men många smutskastar tillverkaren. Jag har inte ägt min 955i länge nog för att ha stött på några "riktiga" problem, och jag vet heller inte av någon som råkat ut för.. osakligheter. :näsblod

har haft några triumph hojar och aldrig haft några problem:tummenupp
en del har nog problem oavsett vilken hoj dom har:D

Bytte för en dryg månad sen till en ny B-King. Behåller kåprejsern till annat men B-King är favorithojen.

Kanske köper en grushoj oxå till nästa år

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...