Storfot
Torque of The Devil
Jag läser till att det är hayabusa dom menar för annars skulle kom inte skrivit inom parantes efter hayabusa
Ja så kan det ju vara om man läser rätt...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag läser till att det är hayabusa dom menar för annars skulle kom inte skrivit inom parantes efter hayabusa
Jag och en vän skulle åka och julhandla igår, vi tog en sväng förbi Bavaria Solna, (han letar ny bil) Jag fick höra att de hade slutat med mc-försäljningen, vart lite bitter eftersom en av säljarna hade lovat att ringa mig framåt våren om det kommer in ett fint exemplar på en S1000RR, Då kläcker försäljaren ur sig att de har en jättefin beg S1000RR 2011 som aldrig har varit i trafik med bara 17 km på mätaren. Helt ny alltså(Den hade rullat mellan depån och racebussen) någon sponsorsak från BMWs sida till Freddy Papunen. Jag funderade en stund och tänkte vafan en sådan här chans kommer bara en gång i livet. Så jag slog till
En ganska nice julklapp till sig själv.
God Jul! /Tobbe85
Köp hojar som du vill ha o trafikförsäkra o kör med insidan o skaffa ett garage om så behövs! hur ofta totalskrotar du egentligen? K5-6 är en kanonhoj!
Här står det iaf. fyra år, ringde du och kollade med dom alltså?
http://www.suzukimcforsakring.se/Views/Repport/SelfRisks.aspx?Setheadmenu=sjalvriskerOne
Jag vet inte om detta är rätt del i forumet men ni får väl ge mig bastning i annat fall.
Hur som helst så kör jag en Triumph Street Triple 675 -2010 som har gått 600 mil. Jag är väldigt nöjd med den i många avseenden, skön att köra, otroligt bra vrid om man jämför mot en R6 osv. Man kan åka långa sträckor och fortfarande känna sig mänsklig i kroppen efter. En hake är att jag tycker att det blåser så jäkla mycket i högre farter, sedan har jag inte riktigt gillat utseendet utan skulle hellre vilja ha en sporthoj (mer kåpor).
Har gått i tankarna att jag skall sälja hojen och köpa typ en Suzuki GSX-R 1000 i 50-70.000 kr klassen. Min fråga är väl hur är dom att äga? Driftkostnad, service, försäkring framför allt (lite de som styr också). Idag betalar jag 8 500 kr helförsäkring, helårs och är 26 bast.
Jag har aldrig ägt en tvättäkta sporthoj så därför jag försöker rådfråga lite.
God jul på er för övrigt.
Om du nu gillar trajjan förutom fartvinden då.
Varför inte testa en daytona? I princip samma cykel fast med kåpor och några hästar till. Givetvis sportigare körställning också.
Gixxern kan jag inte uttala mig om.
Säkert en kanonfin hoj.
Mvh
Andreas
Vet inte hur det ser ut i Uppsala iofs, men du kan nog räkna med att minst dubbla den pengen för helförsäkringen. (Om du inte kör Suzukis märkersförsäkring.. men då har du 25k självrisk istället)
Daytonan på pappret kanske är samma hoj men i verkligheten finns det inga likheter alls mer än att det står Triumph på den. Jag provade den i höstas och den hade ett helt annat bottenvrid (dåligt i jämförelse med min), man sitter konstigt (högt och framåtlutande, får ont i ryggen) sen låter den som en 125 cc .. Men jävligt snygg hoj.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |