Byta hoj nu eller i vår?

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Ja...Det är frågan. Ska man byta hoj NU eller i vår?

Saken är att jag vill sälja min nuvarande hoj INNAN jag skaffar en annan... Är ju svårare att sälja nu så om jag får den såld överhuvudtaget så lär ju priset sjunka en aning, å andra sidan är ju andra hojar billigare oxå, så det borde ju gå typ jämt upp?

Ja, vad tycker ni? :D

PS. Lite tråkigt att köpa nu oxå o sen vänta hela vintern innan man får sticka ut o gasa :P DS.

Jag hade väntat tills våren som du sa... då får du lättare din såld. Och priserna skiljer inte så mycket... + att t.ex. en 03a nu är äldre nästa år = billigare. Samma gäller ju din... så det går väl jämnt ut.
Men nu har du ju hela vintern på dig att bestämma vad det är du vill ha... och sen kan du provköra den ordentligt i vår.

Last edited:
shoei skrev:
2552874 Jag hade väntat tills våren som du sa... då får du lättare din såld. Och priserna skiljer inte så mycket... + att t.ex. en 03a nu är äldre nästa år = billigare. Samma gäller ju din... så det går väl jämnt ut.
Men nu har du ju hela vintern på dig att bestämma vad det är du vill ha... och sen kan du provköra den ordentligt i vår.

Har du kapitalet så köp en ny nu under hösten/vintern och sälj din till våren/sommaren när priserna går upp. Dock skiljer det nog inte så mycket mellan Höst/vår.

Mr Helmut skrev:
2552902 Har du kapitalet så köp en ny nu under hösten/vintern och sälj din till våren/sommaren när priserna går upp. Dock skiljer det nog inte så mycket mellan Höst/vår.
Har dock inte riktigt cashen just nu, om jag inte säljer min först.

Blir nog till att byta i vår istället...Annars får jag abstinens om det står en snygging i garaget under vintern :D

Linuus skrev:
2552924 Har dock inte riktigt cashen just nu, om jag inte säljer min först.

Blir nog till att byta i vår istället...Annars får jag abstinens om det står en snygging i garaget under vintern :D

Men å andra sidan kan du ta på henne hela vintern du kan ställa in reglagen å börja fundera och spara till dom sakerna du vill operera på henne:yoparty

Jag är sugen på att köpa, men jag har lite ågren över detta med försäkringarna. Kanske rasar priserna ivår när det börjar gå upp för svennebanan att försäkringen kommer bli odrägligt dyr? Om jag skulle köpa nu och bli tvungen att sälja sen har jag liksom gjort dubbel förlust. Aja, fördjävligt att man ska fundera så jävla mycket innan man köper...

Samme skrev:
2553571 Jag är sugen på att köpa, men jag har lite ågren över detta med försäkringarna. Kanske rasar priserna ivår när det börjar gå upp för svennebanan att försäkringen kommer bli odrägligt dyr? Om jag skulle köpa nu och bli tvungen att sälja sen har jag liksom gjort dubbel förlust. Aja, fördjävligt att man ska fundera så jävla mycket innan man köper...
Exakt :D

Vore bättre om man hade oändligt med cash och slapp bry sig...

Samme skrev:
2553571 Jag är sugen på att köpa, men jag har lite ågren över detta med försäkringarna. Kanske rasar priserna ivår när det börjar gå upp för svennebanan att försäkringen kommer bli odrägligt dyr? Om jag skulle köpa nu och bli tvungen att sälja sen har jag liksom gjort dubbel förlust. Aja, fördjävligt att man ska fundera så jävla mycket innan man köper...

ÄÄÄh köp hoj, man lever bara en gång, bättre ångra de man gjort än ångra det man inte gjorde :yoparty :tummenupp

Robban

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back