Byta hoj mot snöskoter

Mach Z is da shit! Min gamla -95:a kör fortfarande ifrån det mesta efter leden.

Jorå, den går fint på sjön och även att klättra i lite puder, men jävlar vad framtung den är på leden, riktigt slitsamt att hela tiden möta med gasen för att resa genom guppen, när alla andra bara flyter igenom.

:näsblod

...Ski-Doo GT 700...

...touringstämpel till trots, polaren med Lynx Rave 800 är tämligen frustrerad över svårigheterna med ravinklättringsförmågan över detta tama damekipage...

Ha de!

Jag saknar det nått så grymt..

Bifogat

• IMG_0136sh.JPG
    IMG_0136sh.JPG
    72.1 KB · Visningar: 104
Har själv haft en mach 1 670cc och har nu en zx7r. Vet förstås inte skicket på din hoj men skotern står väl kanske i 20-25k, en zx7:a i bra skick bör du få ut över 30k iallafall.

Det finns roligare skotrar i ungefär samma prisklass. Polaris 600 och 700 från 98 och framåt, alltså de tvåcylindriga med reed-ventiler, är riktigt roliga maskiner för typ 30 loppor. Jag kör en RMK 600 -98 och de 110 pappersvevhästarna känns aldrig slöa.

Inte för att vara oförskämd men när inte så insatt folk diskuterar snöskotrar här så är det ungefär som att läsa fjortisars diskussioner om motorcyklar på bike, moppenet eller liknande.
Det som man själv har i garaget tenderar att vara det bästa tipset till en annan som inte har nån koll alls ;)

Såhär på förhand utan att veta nåt om din hoj så känns en 96ans 670 inte vara värd lika mycket som din ninja. Möjligtvis om ni anser era vardera priser vara säsongsbetonade med bra prut på hojen, men inte annars.

900:an, var det en gammal Arctic eller en nyare Polaris? Vilket som, inte för att någon av modellerna går direkt "värst" men jämfört med en 96a så är de rätt så roliga. Så gå inte och byt åt dig en gammal Lynx med förhoppning om att den ska vara lika rolig att köra som din provkörning i Åre.
Visst, 670:n är känd som en av skotervärldens bästa motorer, men ett 12 år gammalt chassie är inte mycket att hänga i granen...

För övrigt så finns det bästa svenska snöskoterforumet på snowrider.se
Ser man bara förbi moppepojkarna som babblar om dittan och dattan så finns det mycket kunskap om skotrar där.

Eller som nå'n tipsade om tidigare i tråden, amerikanskt forum:
www.snowmobilefanatics.com
Finns en hel del bra trådar och folk där. Mycket kunskap om man filtrerar ut den, som på alla forum =)

Edit: Tog nästan åt mig lite av föregående talare :tuttar
Jag är rätt insatt, även om mitt spontanklottrade snabbinlägg säger nå't annat :)

1000cc på gatan och 1000cc på snön :yoparty

Btw dooleys är inte sååå manligt, fast frågan är flaggpunch är det manligt :va

Bifogat

• sport.JPG
    sport.JPG
    79.1 KB · Visningar: 78
Har själv haft en mach 1 670cc och har nu en zx7r. Vet förstås inte skicket på din hoj men skotern står väl kanske i 20-25k, en zx7:a i bra skick bör du få ut över 30k iallafall.

kan inte mycket om snöskotrar och sen bor jag södermanland där finns det ju varken snö eller skoterleder, och sitta och nöta på sjön är ju så där, måste jag nog säga,,,,,,,,,, jag tror jag väntar på nästa som ringer :)

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden