Byta hoj mot snöskoter

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
CG Pettersson
fick ett erbjudande om att byta min Ninja mot en snöskoter Lynx Rave 670 -96 är det någon som tycker det verkar kul,,,,, 670 låter lite klent, eller.

finns det nått www.sportsnöskoter.com , då eller:va

Har en sån skoter... Tycker då att det finns effekt så det räcker... Dock är min uppborrad och motorn är i skick som ny, har dessutom bytt till högkamsmatta..

Är Öhlins runtom orginal, men fjädringen går inte att mäta med nyare maskiner..

nä.. inte klent.. sen kanske din hoj är mer värd än den?
se upp med skick bara.. att börja med o renovera boggie, variator, rem o kanske matta är snor dyrt innan de e klart..
sen min erfarenhet av lynx är att dom gärna vill sura o äta stift. de blir oså dyrt tillsammans med 3+liter milen. hade en liten 97 själv o vet av en till 98 670 ho som va likn..

nä.. inte klent.. sen kanske din hoj är mer värd än den?
se upp med skick bara.. att börja med o renovera boggie, variator, rem o kanske matta är snor dyrt innan de e klart..
sen min erfarenhet av lynx är att dom gärna vill sura o äta stift. de blir oså dyrt tillsammans med 3+liter milen. hade en liten 97 själv o vet av en till 98 670 ho som va likn..
Japp. Snöskotrar äter pengar, faller som en sten i värde och kräver förarbevis om man har för nytt körkort.

Tänk också på att en tio år gammal snöskoter som gått t.ex. 1000mil inte går att jämföra med en mc som är lika gammal och har gått lika långt.

F.ö. så är snöskoter för kissekattor. Män kör motorcykel. :fakta

Fel, en riktig karl ska givetvis ha både och. Hur skulle man annars ta sig upp på fjället för att dricka varm Dooleys och grilla korv? :va

Håller med föregående talare, både och ska det va. Men det är väl längden på säsongen som får avgöra.....

Se upp så du inte blir lurad, en -96 Rave är inte en dyr skoter direkt

Fel, en riktig karl ska givetvis ha både och. Hur skulle man annars ta sig upp på fjället för att dricka varm Dooleys och grilla korv? :va

Kan int mer än håll med klart man ska ha båda :tummenupp , Inget går upp mot att tukta två taktare på vinter och brassa mc på sommarn :yoparty

Dricker riktiga män dooleys? :D

Riktiga män dricker allt :pannkyss , istället för oboy så dricker vi dooleys.

Last edited:
Har en sån skoter... Tycker då att det finns effekt så det räcker... Dock är min uppborrad och motorn är i skick som ny, har dessutom bytt till högkamsmatta..

Är Öhlins runtom orginal, men fjädringen går inte att mäta med nyare maskiner..

det kanske räcker men jag fick prova ett monster i Åre nån 900:a som gjorde 200 knyck,, kul som f-n sen var ju allt slött

F.ö. så är snöskoter för kissekattor. Män kör motorcykel. :fakta

kan så vara men våra guider på Årefjället var inga fjollor direkt vare sig på skotern eller i baren,,,,,, men visst hoj är råare

ja tror jag väckte halva norrland,,,,, visst tusan är det fränt att bränna järnet över fjället på skoter:tummenupp

Last edited:
Visst kan man byta, men tror det är det värsta du kan göra just nu...Mc=lågsäsong Skoter=högsäsong, du får gå ner i pris för att betala ett kanske överpris, sen om du vill byta tillbaka på våren blir det vice versa..

Finns folk, främst på nordliga breddgrader som lever på att byta in mc:s med prisdump mot en skoter, sen kan de på våren byta in en prisdumpad skoter mot en mc med ett pris som är "All time high".

Men känns det rätt så go for it, man lever bara 1 gång, pengar är en värdslig sak:tummenupp

www.skoterleden.net där finns lite info och ett dåligt forum..

Byta ninja mot en rave 670 ? njaa, gamla rave ligger som sagt inte så högt i pris, du borde få en slant emellan isåfall.
Sen tyckte ja inte att d va så bra krut i den, beror väll på hur mycke skoter man har kört innan iof.
Kolla blocket och vad dom ligger i för pris.

www.skoterleden.net där finns lite info och ett dåligt forum..

Byta ninja mot en rave 670 ? njaa, gamla rave ligger som sagt inte så högt i pris, du borde få en slant emellan isåfall.
Sen tyckte ja inte att d va så bra krut i den, beror väll på hur mycke skoter man har kört innan iof.
Kolla blocket och vad dom ligger i för pris.

han vill ha 25000 för den och det låter ju inte asabilligt precis, och sen är ju inte södermanland känt för att ha så skotersäsong,,, föra året var det kanske en månad snö.:gnissla

Det känns inte som val nummer 1 med skoter även fast det skulle vara kul ett tag,,, kollar mer på att importera en hoj från tyskland,,,, bra priser och skruvade mätarställningar vad mer kan man begära.

Men det var kul att hör lite åsikter, man blir ju lite avis på norrlänningarna som gasa året om:D

kanske en svensk snöskoter?
[YOUTUBE-ID]l7AHzq-G30g[/YOUTUBE-ID]

Vart tror du mätarna skruvas?

över allt om man vill,, själv tror jag att vill nån skruva mätare så kan man vara båda svensk norsk eller finne,,,,,, jag tror inte att tysken är värre än nån annan.
jag ska importera en hoj bara jag blir av med min Ninja

över allt om man vill,, själv tror jag att vill nån skruva mätare så kan man vara båda svensk norsk eller finne,,,,,, jag tror inte att tysken är värre än nån annan.
jag ska importera en hoj bara jag blir av med min Ninja
Hämtar du ditt eget fordon från en seriös firma/privatperson minskar du risken väldigt mycket, oftast är det mellanhandeln som tar ner mätarna. Det är väl fortfarande olagligt att ta ner mätarna i tyskland. Men visst betala en 500:- och be nån dra ner mätaren innan besikting är inte så komplicerat.

Skoteråkning är så grymt skoj, tyvär minskar ju snön för varje år känns det som, förra året blev det kanske 20 mil, men får man tid och råd att ta sig till fjällen och pudersnön så är det grymt!
Nu har jag tyvär både hoj och skoter ståendes 30mil ifrån mig, så ja får klara mig utan båda :huvet

Men så här härligt kan det vara :tummenupp :yoparty

3cylindrar och 140hk låter och går fint :D

Bifogat

• mach1.jpg
    mach1.jpg
    32 KB · Visningar: 93
  • skoter.jpg
    skoter.jpg
    32 KB · Visningar: 179
  • vemdalen.jpg
    vemdalen.jpg
    32 KB · Visningar: 128