Som jag skrev i en annan tråd där en snubbe tänkte lite som du,
jag hade just den som första hoj, fantastiskt kul maskin! lättmanuvrerad, stabil och fin gång när man kommer över 2500-3000 varv, under det är den lite ryckig som V-twinnar ofta är. gasen var något digital när man närmade sig noll-gas, sista biten var antingen av eller på.
Servicekostnaderna/intervallerna är ju lite i överkant jämfört med rad4or. jag servade min på italia bike center i arboga, ducati stockholm kan du nästan glömma vad gäller serviceinriktat folk, detta gällde -09 så det kan ju ha ändrats sen dess.
nog med pulver i motorn för en nybörjare, fint vrid som inte kräver total urvarvning för att ge något. dock började jag kika på en s4r i slutet av min s2r-karriär, eller en 7-800cc sport-ducce, när jag kände att jag ville gå över mot sport-hållet. dock inbjuder duccen absolut till sportigare körning ändå! skön kör-ställning! min var nerdrevad fram (15 -> 14) och hade termi-pipor så det blev en hel del omkörningar bara för att få höra det där arga ljudet från motorn, man förstår verkligen var dom fick "monster" ifrån.
mer än 160 var inte bekvämt att cruisa i, hur liten man än försökte göra sig.
har du fler specifika frågor ska jag försöka svara så gott jag kan!