Byta hastighetsmätare på en Honda CB 400n (-82)

persim

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
1982, Honda CB 400n
Jag är sugen på att ta bort den plastiga original mätaren (alltså både hastighet och varv) för att få dit två (separata) mätare med kromade baksidor och slippa det fula "plasthuset" som nu sitter där... Men jag vet inte vilka mätare som kan tänkas passa till min hoj. Antar att det är en vajermätare? Någon som har tips på bra mätare (som helst inte är allt för dyra). Vad är det jag behöver veta för att köpa rätt mätare??

tack!

Antar att du redan sett mina i tråden, tycke det blev ett väldigt lyft. Sen gjorde styret stor skillnad oxå, tänk bara på att du behöver längre bromsslang om du väljer ett bredare som jag gjorde. Gas och kopplingsvajer går att lägga om lite för att få dom att räcka.

Lycka till

Jepp, jag såg dina. blev bra tycker jag. Har du prioriterat bort varvräknaren? Funderar på om det går att endast byta höljet till mätarna? Någon som har erfarenhet av sånt här: http://www.idealhere.com/categories/352/0/0/1/Product.orderby/20/G/0/0/0/0/0/0/1075,0,0,0,0/

Jag skulle vilja byta mina mätare något sådant: http://www.idealhere.com/Speedometer-Tachometer-for-Honda-CB400-CB-400-95-96_p1044.html
Har ingen koll på hur meckigt det kan bli att få det på plats å så?

någon som vet?

Hallå! Har du kommit nån vart??

Risken är ju att det blir lite meck med att få grejerna att passa oavsett vilken du väljer. De är ju gjorda för 90-tals CB. Men visst lite svetsjobb så kanske man kan fixa fästen? De ser ju inte helt fel ut iaf. Leta rätt på en 90talare och jämför styrkronorna?

Jag tyckte varvräknaren kändes onödig på en sån här hoj, ja menar de hörs rätt tydligt när de dags att växla. Dessutom kommer min bara nyttjas som glidare och mekobjekt.

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R