Byta garage?

" They are primarily used as track toys by the very well off owner."

Jo, han lär ju inte va en vanlig arbetare som har råd med det där.

Jag har ju oxå två hojar...jämt byte kanske..

GAHHHHHHH! Vilken avhundsjuka! Hej å hå. Jag har TVÅ NSR500 och på min mekbänk slänger jag tre nya vevaxlar lite slarvigt si så där. GAHAAAAHAHAHA!

Ha ha! bland blir man påmind om vilken verklighet och vardag somliga lever i. Känns som det skulle ta ett tag att vänja sig vid och ta för givet att man hade två (!!) NSR 500 och ett överdådigt reservdelslager i garaget.

Finns det någon som har en nyare NSR500 med V4, eller existerar det inte överhuvudtaget? Är ju alltid (väl?) NSR med twin man ser hos sådana här knösar.

valmers skrev:
Finns det någon som har en nyare NSR500 med V4, eller existerar det inte överhuvudtaget? Är ju alltid (väl?) NSR med twin man ser hos sådana här knösar.

Det påstås finns en i tyskland men jag har aldrig sett några bevis på det.
Så jag har lite svårt att tro det.

valmers skrev:

Det var väl bara den modellen som "vanligt" folk kunde köpa, eller minns jag fel?

Har heller aldrig sett att någon har en honda 500 v4 förutom mick doohan då (han fick en av honda när han slutade). Det hetaste som finns hos vanligt folk är väl annars sista årsmodellen av aprillias v2 500 fabrikare, de såldes ut härom året till högstbjudande...

Borsiin JR skrev:
Har heller aldrig sett att någon har en honda 500 v4 förutom mick doohan då (han fick en av honda när han slutade). Det hetaste som finns hos vanligt folk är väl annars sista årsmodellen av aprillias v2 500 fabrikare, de såldes ut härom året till högstbjudande...

Alex Criville fick också en NSR500 V4 när han slutade. Dessutom finns det lite V4:or ute på vift, bla har jag sett Gauloises YZR500 från runt -90 och en Cagiva 500. Tror det är nån brittisk affär som har en NSR500 V4 också.

Chris Ash skrev:
Alex Criville fick också en NSR500 V4 när han slutade. Dessutom finns det lite V4:or ute på vift, bla har jag sett Gauloises YZR500 från runt -90 och en Cagiva 500. Tror det är nån brittisk affär som har en NSR500 V4 också.

Engelska MCN gatreggade en Harris med en YZR500-motor i 1994 har jag för mig. De hade lite svårt att fixa försäkringen till det, men det var ett rätt kul reportage när de tog den runt stan/landsvägarna.
Men "riktiga" fabrikare är det nog som sagt förmodligen rätt få som fått behålla eller köpa.

Men twinnen var väl till salu i Hondas ordinarie sortiment. Kommer ihåg att den var med i Hondabladet och på webben så det är ju inte så konstigt att de med behaglig ekonomi har köpt dem. Någon som vet vad nypriset var? 500' eller något?

En riktig fabrikstwin torde väl vara lika sällsynt som en V4:a. Fabrikerna hindrar väl dessa delar att spridas. Jag hörde något om att cyklarna lämnas tillbaka efter säsongen.

Neutral skrev:
Men twinnen var väl till salu i Hondas ordinarie sortiment. Kommer ihåg att den var med i Hondabladet och på webben så det är ju inte så konstigt att de med behaglig ekonomi har köpt dem. Någon som vet vad nypriset var? 500' eller något?

En riktig fabrikstwin torde väl vara lika sällsynt som en V4:a. Fabrikerna hindrar väl dessa delar att spridas. Jag hörde något om att cyklarna lämnas tillbaka efter säsongen.
Tror de kostade en mille på slutet, inklusive generöst reservdelskit.

valmers skrev:
Tror de kostade en mille på slutet, inklusive generöst reservdelskit.

Japp 950 papp kostade prodracern på slutet. En "fabrikstwin" existerade bara de första åren.1996 och 1997.Hur specen var gentemot produktionaren vet jag inte.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back