Byta fugge på 640´n....

simpan500

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
2001 Suzuki gsxr 1000
Hallå!
Jag har en duke II -04 som jag tänkte skrämma lite liv i...den är så slö! Jag funderar på att byta förgasare å acrapovic slutburkar. Är det nödvändigt att byta Y-pipan? Har funderat på en Keihein FCR41 fugge med accpump. Den har suttit på en 625:a...går den att använda på duken men choke å alla vajrar? eller är det modifikationer isf? Tacksam för tips:tummenupp

Såg just tråden om tm40.....men skulle va väldigt tacksam för fler tips om hur man kan få fart på dunderklumpen(läs: duke):D

Last edited:
simpan500 skrev:
2604667 Hallå!
Jag har en duke II -04 som jag tänkte skrämma lite liv i...den är så slö! Jag funderar på att byta förgasare å acrapovic slutburkar. Är det nödvändigt att byta Y-pipan? Har funderat på en Keihein FCR41 fugge med accpump. Den har suttit på en 625:a...går den att använda på duken men choke å alla vajrar? eller är det modifikationer isf? Tacksam för tips:tummenupp

Såg just tråden om tm40.....men skulle va väldigt tacksam för fler tips om hur man kan få fart på dunderklumpen(läs: duke):D

Jag har bytt till Y-pipa och är väldigt nöjd med det. Innan jag bytte blev den högra burken skållhet, den vänstra var kall. Den högra får ta hand om ca 90 % av avgaserna med T-pipa. Nu är båda burkarna ljumna o fina, man bränner sig inte längre på den högra. Eftersom jag bytte en massa annat samtidigt kan jag inte säga något specifikt om effekten av Y-pipan, men visst måste det ge lite.
I övrigt så kan du ju byta luftfilter och kam. Det har jag gjort och min går riktigt bra.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back