Byta el-avtal, vad gäller nu?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hepp,

Tjejen har ruttnat på att ha el-ansvaret här hemma och dumpade det på moi.

Fast eller bundet?

Var hittar jag jämförelse?

Är Elskling nåt att ha?

Hur lång bindningstid?

Nån som har källa på prognosen?

Jag har inte haft koll på elmarknaden på typ 8 år eller nåt :(

Jag har använt elskling de senaste två gångerna avtalet löpt ut, och det har iaf blivit billigare bägge gångerna, så jag ger dom :tummenupp

Dubbla fakturor är ju inget problem när allting ändå går på autogiro så det är ingen ursäkt för att undvika två bolag.

Jag kollade på elskling och fastnade för Skellefteåkraft som var billigast för mig så ja har kört med dem nu i tre år.
Jag måste dock ha någon felkoppling i min kåk för jag kommer aldrig över 5000kWh på ett år och då torktumlar vi precis all tvätt, har massa tv-apparater på väldigt ofta, elektrisk golvvärme i badrummet, massvis med 50W-spottar i taken, kristallkronor med många lampor osv. Jag hade tokmycket mer i vår förra lägenhet.
Men jag är glad så länge det håller i sig :D
Jag har även 25A-säkringar i stigaren men betalar endast för 10A.

Dubbla fakturor är ju inget problem när allting ändå går på autogiro så det är ingen ursäkt för att undvika två bolag.

Jag kollade på elskling och fastnade för Skellefteåkraft som var billigast för mig så ja har kört med dem nu i tre år.
Jag måste dock ha någon felkoppling i min kåk för jag kommer aldrig över 5000kWh på ett år och då torktumlar vi precis all tvätt, har massa tv-apparater på väldigt ofta, elektrisk golvvärme i badrummet, massvis med 50W-spottar i taken, kristallkronor med många lampor osv. Jag hade tokmycket mer i vår förra lägenhet.
Men jag är glad så länge det håller i sig :D
Jag har även 25A-säkringar i stigaren men betalar endast för 10A.

Avis..

Jag har haft turen att ha haft elen inbakad i avgiften tidigare så även om vi hade tvättmaskin och sånt i lgh, kört diskmaskin massor och haft massa spottar och datorer etc stå på rätt mkt har det som inte spelat nån roll. Nu bor vi i en medioker 3a och har en årsförbrukning på 3000 kWh. Tycker det känns mkt för kyl/frys, tv, datorer, NAS och lite lampor.. Har golvvärme, men har den aldrig på så det ska inte dra nåt heller.

Men 1-årsavtal enl de som är billigast enl. nån av de där jämförelsesiterna så är man "hemma" eller?

Hittade billiga 6 mån avtal annars, så kan man ju gå på rörligt till våren, borde väl bli billigare då igen eller?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park