Byta DVD i PS2

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Då har dvdspelaren i PS2'an här hemma dött.
Kan man köpa en ny spelare och stoppa i, och i så fall vart kan man köpa en?

kolla med sh-profilen "psxcare" . tror han pysslar med sånt. :)

Har det många år på nacken så är det nog bättre å köpa ett nytt, tusen riksdaler kostare´.

Eller chippat Xbox 360 för mycket mindre pengar.. Jag har länge varit inne på Ps3 men det var för dyrt och mig veterligen går det inte att chippa/flasha ännu. 360 kostar ju bara 2500-3000 för en färdigflashad

kan starkt rekommendera PS3 annars :)

Ja ett PS3 vore ju inga fel, men det är mest ungarna (6 &11år) som spelar och det är väl en underdrift att påstå att dom är hårda på grejjerna.
Tycker därför att det får vänta med PS3.
Har ju ett gäng spel till PS2 så därför funkar 360 inget bra.

Jag har en PS2 som står och dammar. Du kan få den för en tusing.

Tackar för erbjudandet, men jag hade väl mer tänkt mig en ny dvdspelare för några hundralappar i mitt gamla.

Om spelaren verkligen är trasig så är det nog bara att kasta bort och köpa nytt. Det är sällan det lönar sig att laga gammal elektronik.

Om spelaren verkligen är trasig så är det nog bara att kasta bort och köpa nytt. Det är sällan det lönar sig att laga gammal elektronik.

Ja jag vet ju inte om spelaren är trasig eller vad det är.
Den har inte strulat nåt innan och rätt vad det är så bara surrar det och det låter som om lasern försöker hitta något på skivan.

Min har jag "lagat" 2 ggr genom att skruva upp och peta på linsen med mina flottiga fingrar, funkat :D

Den har inte strulat nåt innan och rätt vad det är så bara surrar det och det låter som om lasern försöker hitta något på skivan.

Kör med en dvdrengöringsskiva.

Sen kan du göra som man gör med dom gamla psettorna lägg konsolen uppochner då faller lasern ner lite närmare skivan och får lättare att läsa.

Har du kört mycke homebrew i den så sliter det laser eftersom det inte är rätt sorts skivor.

Fönsterputs/spolarvätska på tops. gör rent linsen med detta.
Böj FÖRSIKTIGT upp pickupen närmre skivan eller kör upp o nerpå som annan tipsade.

Finns ofta en potentiometer dold i spelaren som justerar styrkan på lasern. Inte fel att vrida på lite mer kräm på gamla men det sliter på lasern såklart ;)

Tackar för tipsen!
Får ta en till titt på det innan jag ger upp.

Kollade du länkarna jag postade? Där står det hur du höjer lasern utan att fulmeka med att lägga konsollen upp och ner eller börja bända och bräcka i den.

Kollade du länkarna jag postade? Där står det hur du höjer lasern utan att fulmeka med att lägga konsollen upp och ner eller börja bända och bräcka i den.

Japp!
Tackar!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!