Byta Drivpaket på sporthoj... Hur?

Använd kedjebrytare vid demontering och nitlås vid montering. I mitt tycke är det livsfarligt med kedjelås som har clips. Har spräckt ett motorblock när ett sådant gick upp så jag skulle aldrig köra med det nu.
 
TheDude skrev:
Går det inte att lägga hojen i växel då? :hej Det är ju ett he**ete att försöka rulla igång hojen så det motståndet kanske hjälper? :hej
Vid det tillfället räckte det inte. Tro mig, det var det första jag provade. :crash
 
Ugluk skrev:
Vid det tillfället räckte det inte. Tro mig, det var det första jag provade. :crash

Hade du haft en 1800cc V-Twin (eller ännu bättre...1800cc stånka, höhö :crash ) så hade det garanterat funkat :D
 
Silwer skrev:
en stånka kan man givetvis inte rulla igång, men en radfyra är inga problem.

Jag kör radfyra och skulle testa att rulla igång en gång...och jag lyckades inte :rodnar (visserligen var jag ensam och på raksträcka, hehe :D)
 
TheDude skrev:
Jag kör radfyra och skulle testa att rulla igång en gång...och jag lyckades inte :rodnar (visserligen var jag ensam och på raksträcka, hehe :D)

hehe, nä det kanske blir tungt, men är det lite nedför så kan iaf jag få igång de jag har haft. Men de stånkor jag haft står bakhjulet stilla på högsta växeln hur än man försöker.
 
Silwer skrev:
hehe, nä det kanske blir tungt, men är det lite nedför så kan iaf jag få igång de jag har haft. Men de stånkor jag haft står bakhjulet stilla på högsta växeln hur än man försöker.

På tal om att låsa bakhjulet. Jag provkörde en TT600R nu i somras (då jag fortfarande inte trodde att det gick att låsa bakhjulet med motorbroms på storstånkor). Men jag fick bekräftat när jag helt släppte gasen för att bromsa ner till en väjningsplikt att det gick utan problem att låsa bakhjulet på det viset...kan tillägga att man blev lite skraj, hehe :D
 
Silwer skrev:
äsch han har ju fått sina svar, vi använder tråden lite bara, den är snart död.

NEJ Denna tråd skall leva den skall överleva allt!!! I alla tider skall man se tilbaka på denna tråd som den mest förstörda tråd genom tiderna!! ;)
 
Jotack. ;)
Tack för alla svar. Vet inte om jag fått allt klart för mig, men jag får väl testa! Vad kostar det om man lämnar in det till normal verkstad? Kan vara kul att veta. Hur lång tid brukar det ta?
 
jag tror du klarar av det själv, det är mycket enkelt, det värsta är som sagt själva låsningen, men kan du låna grejor eller skaffa så går åxå det lätt.
 
BigKay skrev:
Jotack. ;)
Tack för alla svar. Vet inte om jag fått allt klart för mig, men jag får väl testa! Vad kostar det om man lämnar in det till normal verkstad? Kan vara kul att veta. Hur lång tid brukar det ta?
Jobbet tar max 1/2 timme för en normalkunnig mek, för en okunnig tar det hur lång tid som helst och blir oftast fel ändå.
 
Detta kanske kan hjälpa dig:)

Du kan ju början vi det här laget:)
Kedjan: Sätt dit den kolla så du har fått rätt kedja + längd, stressigs firmor kan i bland ge fel kedja:fakta
När du kommer till kedje låset stoppa dit alla saker som ska vara där, kämma fast är det stora problemet. Men om du stoppar en mutter på vardera pigg, inte för stora. Ta en rörtång och pressa dit den, kolla sedan så att du stoppar låsningen åt rätt håll.
den stängda sidan på låsningen ska följa kedjans gång...:)
Stoppa lite 5-56 på ryck utjämnarna...och du!!!!det gör ont om du tappar greppet när du drar åt bak drevet..hehehe:fakta
 
BigKay skrev:
Låter livsfarligt. Lämnar nog in det ;)

Du skojar!!!!! Fan det är jätte lätt:fakta
Inte kan du lämna in och förlora pengar på en sak som du fixar på en 1/2 timme!!!!
Du måste ju lära dig:6surkart
 
Strypa?!

Tjena BigKay, MC-tjuv ;-) (Var "lite" intresserad av den FZRn du ska köpa.) Har du tänkt strypa din FZR och isf, har du kollat upp priset? Jag ringde en mc-handlare här i Lund för ett tag sen men jag kommer inte ihåg vad de ville ha för det. (Och jag orkar inte ringa igen :-P)
 
Tjaba! Först till kvarn... :) Strypa? NÄÄe. Jag skall snarare trimma... Helsystem & filter iaf.
 
Back
Top