Byta drev - okänd fälg

Nordbo

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Honda XR 650 -01
Hej! Har ett litet problem som döck upp idag, skulle byta drivpaket på min Xr 650. Köpte ett komplett paket som skulle passa min modell. Det jag dock glömde var att drivpaketet skulle vara till mina motard setup.
Köpte hojen ganska nyligt och fick då med motard däck på fälg. Saken är den att det är suzuki fälgar och nu när jag ska byta drev vet jag inte från vilken suzuki modell fälgarna kommer?!

Står följande på fälgen:
Bof Suzuki
Asahi Tec 2
J17xMt4,5 Dot

På nuvarande drev står det endast: 39 5025

Så här ser fälgarna ut om det är till någon hjälp. http://i56.tinypic.com/2j1n407.jpg
Någon som kan hjälpa mig?

Tycker mig se att mina fälgar liknar Suzuki Gsxr?

Last edited:
Sv650 skulle jag gissa. Märk väl, gissa.

Har varit i kontakt med Lelles MC, gav cc mått osv. så han skulle forska i det. Får hoppas på en lösning imorgon! Annars vet jag inte vad man ska göra, närmsta eventuella Suzuki handlare ligger 35mil bort?

SV650 har 4,5" bakfälg med raka ekrar. Så även GSXF '98 och fram till de slutade med oljekylda motorn. Kanske även någon mindre bandit av nyare slag?

En problem har förmodligen löst sig, samtidigt har ett nytt nu dykt upp.
Bakdrevet har jag mätt cc mått på och kommit fram via jtsprockets.com och Lelles Mc till att ett drev från en SV650 ska passa.

Problemet nu är att SV650 drevet ska ha en 525 kedja, till min Xr ska det vara 520. Har försökt hitta ett drev som passar min Xr och har 525 kedja, utan resultat... Hur ska jag lösa detta? Kan man köra med 525 kedja när det egentligen ska vara 520 (främre drevet)?

En problem har förmodligen löst sig, samtidigt har ett nytt nu dykt upp.
Bakdrevet har jag mätt cc mått på och kommit fram via jtsprockets.com och Lelles Mc till att ett drev från en SV650 ska passa.

Problemet nu är att SV650 drevet ska ha en 525 kedja, till min Xr ska det vara 520. Har försökt hitta ett drev som passar min Xr och har 525 kedja, utan resultat... Hur ska jag lösa detta? Kan man köra med 525 kedja när det egentligen ska vara 520 (främre drevet)?

Vet du att det är till en SV650 så går det att köpa 520 drev. Renthal har bla

Tack för snabba svar! Nytt Suzuki Sv 650 520 drev är nu beställt från Motoaction! Vilken lycka! Bara hoppas allt stämmer nu :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT