Starstriker
Som man googlar får man svar
Just nu är jag jävligt frustrerad. Åkte på punka i höstas och jag har inte orkat ta tag i saken förrän nu. Köpte ny slang + en extra (för senare bruk) för att jag inte orkade laga den gamla.
Först byter jag slang plus båda däck på tjejens hoj. Tog 20 min och gick som en dans.
Sen dags för min cykel. Det är en räser med smalsmala däck som klarar
120 PSI (=de sitter förbannat tight på fälgen även utan luft i).
Av med hjul, ut med trasig slang, in med ny. Sen går allt åt helvette.
Däcket är så grymt svårt att kränga på att jag lyckas punktera slangen med däckjärnen. Jag har smort fälgen - alles, men likt förbannat går det inte. Tur jag har en reservslang. Men icke då. Lyckat punktera den också. 1h jobb med att laga en punka resulterar i två nya. Förbannade jävla skit.
Har vi nån ultraproffgscykelmekanikler alternativt cykelproffs här som har några grymma tips, annars skiter jag i det här och lämnar in hjulhelvettet imorrn så att det blir nån annans huvudvärk.
Först byter jag slang plus båda däck på tjejens hoj. Tog 20 min och gick som en dans.
Sen dags för min cykel. Det är en räser med smalsmala däck som klarar
120 PSI (=de sitter förbannat tight på fälgen även utan luft i).
Av med hjul, ut med trasig slang, in med ny. Sen går allt åt helvette.
Däcket är så grymt svårt att kränga på att jag lyckas punktera slangen med däckjärnen. Jag har smort fälgen - alles, men likt förbannat går det inte. Tur jag har en reservslang. Men icke då. Lyckat punktera den också. 1h jobb med att laga en punka resulterar i två nya. Förbannade jävla skit.
Har vi nån ultraproffgscykelmekanikler alternativt cykelproffs här som har några grymma tips, annars skiter jag i det här och lämnar in hjulhelvettet imorrn så att det blir nån annans huvudvärk.
Last edited: