Byta däck medan man väntar i sydväst-Skåne

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Hej. Inser att jag måste byta däck både fram och bak innan besiktning av min ZX6a.

Finns det någon verkstad i sydvästra Skåne som gör det medan man väntar? Spelar ingen roll om det är drop-in eller om man bokar tidslott, bara man vet ungefär när hojen måste vara där. Brukade förr dra till bröderna Hörberg och passa på att käka lunch medan de jobbade, men de har väl lagt ner sen ett antal år.

Jobbar i Lund men slipper gärna böket att lämna hoj på verkstad på morgon, åka buss till jobb, åka buss tillbaka till verkstad etc, tar hellre att köra till verkstan och jobba remote med laptop och telefon, men då måste man veta någorlunda när de förväntas ha tid med hojen. Lillemans finns i Lund men de var åtminstone förr inte så intresserade av att göra jobb på just Kawasaki.

Hej. Inser att jag måste byta däck både fram och bak innan besiktning av min ZX6a.

Finns det någon verkstad i sydvästra Skåne som gör det medan man väntar? Spelar ingen roll om det är drop-in eller om man bokar tidslott, bara man vet ungefär när hojen måste vara där. Brukade förr dra till bröderna Hörberg och passa på att käka lunch medan de jobbade, men de har väl lagt ner sen ett antal år.

Jobbar i Lund men slipper gärna böket att lämna hoj på verkstad på morgon, åka buss till jobb, åka buss tillbaka till verkstad etc, tar hellre att köra till verkstan och jobba remote med laptop och telefon, men då måste man veta någorlunda när de förväntas ha tid med hojen. Lillemans finns i Lund men de var åtminstone förr inte så intresserade av att göra jobb på just Kawasaki.

Jag hade nog kollat med Lillemans ändå.

Om dom orkar med han ExploreBike så skall dom väl kunna ta in dig som kund...?

Ja, försåvitt du inte varit där tidigare med hojen i din avatar. Då får du nog söka dig över Sundet - eller ta på lösnäsa.

Probike i Malmö har Kawasaki, de borde väl vara intresserade av en Kawa-ägare?
JE68 i Löddeköpinge ersatte väl BR Hörberg, i alla fall geografiskt om så säger. Det är också en möjlighet.

Skippade "medan jag väntar" kravet och kör på Lillemans enligt notrightriders råd.

Deras aversioner mot Kawasaki verkar ha gått ner, och fördelen är att jag åka stadsbuss till jobbet och torskar inte så mycket tid. Eller om jag spexar till det och tar med inlines.

Jag tackar för alla råd.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...