Byta däck KTM 950 SMR

• Thread starter Thread starter OP
  • Start date Start date

OP

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
KTM 950 SMR
Tjena.

Dags för nya sulor på min SMR. Jag vet att detta har diskuterats i modellspecifika tråden men den börjar bli väl lång. Någon som har tips/förslag på vilka däck man ska välja? Tips/förslag på vilken firma i norra Sthlm man ska handla av? Hojen kommer troligen mest köras aktivit på kurvig väg, bankörning hinns inte riktigt med.

Tack!!!

Pirelli Dragon Supercorsa = grymt på KTM

Sthlm MC-varuhus
Karby Däck
Din Mc (sollentuna)

Dunlop Sportsmart, helt utan konkurrens. Tillräckligt fäste för bankörning men livslängd som ett sporttouringdäck. Rekommenderas!!!!

Beställ från Hojdäck.se

• Gilla
Reaktioner: SGM
Dunlop Sportsmart, helt utan konkurrens. Tillräckligt fäste för bankörning men livslängd som ett sporttouringdäck. Rekommenderas!!!!

Beställ från Hojdäck.se

Lite nyfiken. Vad får man ut för miltal på dessa ungefär. "Normal" körning med en bandag per år kanske?

600-700?

Funderar lite på däck då det snart är dags att sko om springaren...

Jag köpte mina Dunlop Sportsmart till Suzukin för en vecka sedan. Kollade priserna inklusive frakt och återvinningsavgift och moms på dexon 2857kr, mcdackonline 2847,10kr hojdack.se 2774kr och dack365 2475kr.
hojdäck skickar däcken till Schenker PrivPack Ombud. BRA om man inte kan vara hemma eller adressera dem till jobbet att tas emot själv eller av kollega på jobbet.
dack365 skickar hem dem eller till jobbet med Schenker, du måste vara hemma...eller på jobbet.
Beställde 8 aug ca 0130 på natten från däck365.
Mail från däck365 8 aug: Däcken är överlämnade till Schenker
Mail från Klarna 8 Aug: Faktura 2475 kr att vara betald senast 2011-08-16
Telefon från Schenker 9 aug. De kan lämna dem hemma hos mig imorgon 10 augusti. Men vilken tid kan Schenker inte säga. Jag frågar om jag kan hämta dem själv om jag vill hos Schenker samma dag (9e), svaret är JA, men avstår åka Värsttrafik upp på Hisingen till Schenker. Och ca 10kg däck på ryggen på hojen, nej tack.
Den 10e vid 8-tiden på morgonen ringer Schenkers chaufför och 2 minuter senare möter jag honom på gatan och får däcken.
Går upp med däcken och webbar över hela beloppet 2475kr till Klarna.
Klarna ägs av Nordea och erbjuder att man betalar ett "mindre" belopp. Och senare resten.
Vad Klarna inte skriver är att räntan är för närvarande ca 25% på "Resten".
Enklast och minst är att betala allt på en gång till Klarna.

Och den gulgröna ringen / fläcken på sidan på Sportsmartdäcken ska sitta vid ventilen. Har jag lärt mig i annan tråd på SH.

Last edited:
Lite nyfiken. Vad får man ut för miltal på dessa ungefär. "Normal" körning med en bandag per år kanske?

600-700?

Funderar lite på däck då det snart är dags att sko om springaren...

Jag skulle drista mig till att säga 600+ iaf och en bunt bandagar.

Jag har åkt 6 dagar nu på mina, och ett par hundra mil gata, och har 4-5 mm kvar på mitten, men de är snart slut på höger sida (nej, har inte vänt, är inte helt övertygad att stommarna mår bra av sådant, det verkar ju lira för andra dock).

Det är onekligen ett riktigt bra däck, värmer upp fort (har knät i backen inom ett par varv med den där goa' klistriga känslan), tål hyfsat raskt tempo, och har inte överhettats trots egen träning i riktigt varmt väder.

Slits snyggt, och har man rätt tryck verkar de inte kallruggas heller - jag åker med 1,9 bak på bana.

/J

Jag skulle drista mig till att säga 600+ iaf och en bunt bandagar.

Jag har åkt 6 dagar nu på mina, och ett par hundra mil gata, och har 4-5 mm kvar på mitten, men de är snart slut på höger sida (nej, har inte vänt, är inte helt övertygad att stommarna mår bra av sådant, det verkar ju lira för andra dock).

Det är onekligen ett riktigt bra däck, värmer upp fort (har knät i backen inom ett par varv med den där goa' klistriga känslan), tål hyfsat raskt tempo, och har inte överhettats trots egen träning i riktigt varmt väder.

Slits snyggt, och har man rätt tryck verkar de inte kallruggas heller - jag åker med 1,9 bak på bana.

/J

Merci!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey