Byta cylinderfoder R6a

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Förra säsongen slutade i förtid !
Nu har jag börjat rivia isär och upptäckt att ett cylinderfoder har gått sönder har ännu inte hunnit dela blocket för att se hur resten av kolven mår.
Är de någon som vet om de finns lösa cylinderfoder till en R6 00a ?H ar varit i kontakt med den lokala yamaha handlaren men enligt honom fanns de inte men kanske finns på annat håll?
Vad tror sh eliten är de lönt att byta eller ska jag leta reda på en annan motor?

IMG_1001.jpg

Det er IKKE løse foringer i R6 MEN man kan sette i løse stål ( og aluminiumsforinger ). Det billigste er nok å sette inn 1 stk stålforing i din motor siden skaden ser ut til å være så dyp at man ikke kan borre opp og renicasil laga den.

Enklast och billaigast är att köpa en annan motor som är ok och byta ringar å lager.
Har sett det där förut i R6 motorer.

Kostar multum att renovera en cylinder.

Finns säkert tomma block att köpa för vettiga pengar och flytta över allt.

tack för svaren! jag får försöka leta rätt på en annan motor eller så får jag väll kränga delar och byta hoj:rolleyes:

Släng skiten. Enda anledningen till att laga en motor skulle vara om man skall behålla cykeln i 10år och måste veta att allt är fräscht i spisen.

Släng skiten. Enda anledningen till att laga en motor skulle vara om man skall behålla cykeln i 10år och måste veta att allt är fräscht i spisen.

Haha ja de får bli en dyr dörrstopp. För var sugen att byta hoj redan innan sommaren:P

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard