Byta cylinder

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
HAr funderingar på å byta cylinder å kolv på min KTM 400 EXC 04:a så jag hamnar på 450 eller 525 nivå.

400: Slag (cc): 89/64mm (398cc)
450: Slag (cc): 89/72 mm (447,92cc)
525: Slag (cc): 95/72 mm (510,4cc)

Trodde jag kunde byta cylinder å kolv till en 450 direkt men såg att de har samma kolv men inte samma slag.

Men KTM 450 SX har 95/64mm samma slag men större kolv.

Så de borde ju funka att ta cylinder å kolv från en SX istället.

Någon som är lite mer het på de här än mig svara gärna
 
varför inte 590kit ? =)

Jo visst varför inte. Har inte bytt till större cylinder förut. Bara bytt till lika. Därför undrar jag om äns orkar hålla på å byta. Men hojen är så jäkla fin så jag känner att jag inte kommer få ta på en lika fin av de större kubikerna.
 
är det precis samma vikt på en 95mm kolv från en 450sx som det är på en 89mm kolv?, annars lär du ju få härlig obalans :)
 
Men hur funkar de där 590 kitten då? Måste man balansera moton efter de eller?
 
Helrenovering varje 10 timme eller hur va det nu.
Problemen och rasen verkar öka markant av det man har läst o hört om dom som ägt och kört , 580riktiga cc är det va ?

Ja de vill man ju inte. Men tanken var ju mer att få upp den till 450 eller 525 storlek. Större än de behövs inte.
 
Ja de vill man ju inte. Men tanken var ju mer att få upp den till 450 eller 525 storlek. Större än de behövs inte.

När det finns, så är det alltid enklare att byta till en cykel med större volym från början..
Billigare och funkar bättre.
Har man största alternativet, så är det toppen man skall angripa i första hand.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top