saeco12
www.bombrepa.se
Enligt min instruktionsbok skall slangarna bytas efter 4 år, brukar ni göra sånt? Orginal sitter plastslangar och det är väl inte helt orealistiskt att tänka sig att de blir utmattade och torkar ... eller? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okej, 3-0 till byta slangar! Då får det blir så ... skall jag leta vidare bland trådarna om vart man hittar bra slangar ... har ni tips tar jag gärna emot dem, bor i Sthlm.
Thanx![]()
Okej, 3-0 till byta slangar! Då får det blir så ... skall jag leta vidare bland trådarna om vart man hittar bra slangar ... har ni tips tar jag gärna emot dem, bor i Sthlm.
Thanx![]()

Nu får man väl skit men inte behöver man byta slangar efter 4 år om man inte ser sprickor och dylikt. Tycker de hållar betydling längre.
Men visst vill man vara 100% säker så kan man väl gå efter boken
Stålomspunnet gör oxå att bromsvätskan inte blir lika varm om man kör hårt
Varför?
vet en snubbe som aldrig bytt slang eller olja på 9år på sin honda
Stålomspunnet gör oxå att bromsvätskan inte blir lika varm om man kör hårt
9 år utan oljebyte![]()
Stackars motor. Bromsvätskan däremot håller säkert 9 år![]()
Inte hittat på det själv, änvänds grymt mycket inom bilsporten, för att som tidigare sagt få bort svampigheten samt att om oljan blir för varm så går tillslut värmen ut i skivorna oxå
Visst serru, har du inte tagit på skivorna efter ett pass på bana? Dom är skitvarma.Menar du att oljan i bromslangarna blir så varm att den värmer upp skivorna?
Skulle gissa att skivorna tål mer värme än vätskan i bromsslangarna. Eller kanske kan man få värmen åt andra hållet, värmebromshandtag hade varit skönt nu på vårenInte hittat på det själv, änvänds grymt mycket inom bilsporten, för att som tidigare sagt få bort svampigheten samt att om oljan blir för varm så går tillslut värmen ut i skivorna oxå
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |