Byta bromslampa, A4 avant -04

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Fi satan va trött man kan bli, ska man behöva en verkstadshandbok för att byta en sketen glödlampa??? :huvet

Hoppas någon här har löst mysteriet.... jag har förstått att man inte kommer in den gamla hederliga vägen som man gjorde på min gamla A3 genom att bara ta bort en plastpanel i bagaget. Istället ska man förmodligen lossa hela lyktan, och då har jag hittat en skruv väl gömd bakom en kamouflerad plastplupp. Med den bortskruvad satt lyset glappt men ville ändå inte lossna och jag vågade inte slita hårdare utan att veta att det inte är några fler skruvar eller liknande.

Så nu är det fritt fram att idiotförklara mig! :)

Slå sönder glaset. Riv ut lampan och sen sätt i en ny.

Nä men vfan. Varför gör tillverkarna på detta viset? Tänk om inte alla vill lämna in sin bil på verkstad.

Jag vill inte gå till tandläkaren eller frisören, men jag är inget bra på något av det, så jag biter ihop och går ändå.

Saker du är bra på gör du själv, annat lämnar du till "proffsen"

Ja men vfan. En glödlampa!

TS! Om du inte hittar något så ta och ring och hör efter med verkstad om hur mycket de ska ha för att byta.

Lyktan sitter fastsnäppt och tas bort med plastkilar från utsidan:huvet

Håll på att bli galen när jag skulle byta mina:död

Lyktan sitter fastsnäppt och tas bort med plastkilar från utsidan:huvet

Håll på att bli galen när jag skulle byta mina:död

Löste sig, behövdes inga plastkilar. Var bara den där skruven sen fick man bända lite åt "rätt" håll så pluppade två fästen ur. :banana

Jag vill inte gå till tandläkaren eller frisören, men jag är inget bra på något av det, så jag biter ihop och går ändå.

Saker du är bra på gör du själv, annat lämnar du till "proffsen"

Om du inte ser skillnad på att laga sina egna tänder och byta en glödlampa så kanske du bör lämna tänkandet åt "proffsen".... :tungan

Last edited:
Löste sig, behövdes inga plastkilar. Var bara den där skruven sen fick man bända lite åt "rätt" håll så pluppade två fästen ur. :banana

Om du inte ser skillnad på att laga sina egna tänder och byta en glödlampa så kanske du bör lämna tänkandet åt "proffsen".... :tungan

:) Ja logik biter inte på att byta dom.

Jag körde in till Audi högröd i ansiktet och skitarg:gnissla

Dom höll med att det var omöjligt att lista ut själv och för att få ner pulsen på mig så bytte dom till mig utan kostnad:tummenupp

Jag bröt ihop när jag hade lånat farsans Cheva transporter och behövde byta ena framlampan på en bensinstation, mitt i natten, hällregn....

Den lampa som var hel var inga problem att byta, den som var trasig krävde att man lyfte ut batteriet och demonterade spolarvätskebehållaren....

Jag bröt sönder några plastfästen och bände ut lampan så gick det att göra på plats

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back