Byta bort V40n mot en VR6 Syncro?

Exup skrev:
2369596 Iväg med V40in,jag har själv en V40 T4a -98 idag.Haft den i ett par år ,visst den går bra,drar Vr6an,men kvaliten suger fett på dessa bilar.Bromsprobs vid varje bes,antingen anliggande eller dåliga skivor/klotsar är standard.Och ROST:näsblod Vi hade en toyota Corrolla ifrån 86 med mindre rost på,skärmar trösklar baklucka rostar det på,ne bara skeppa skiten!

Jag kanske har haft lite tur då?
Besiktad i våras utan anmärkning och pedantskött ut- och invändigt..

Nu lutar det trots allt åt att jag säljer bilen och letar efter nåt annat skoj. Verkar vara för riskfyllt att köpa VR6an.

/Skoteridioten

DaVinci skrev:
2369623 Jag kanske har haft lite tur då?
Besiktad i våras utan anmärkning och pedantskött ut- och invändigt..

Nu lutar det trots allt åt att jag säljer bilen och letar efter nåt annat skoj. Verkar vara för riskfyllt att köpa VR6an.

/Skoteridioten
Ja du måste haft flyt,jag fick en tvåa iår på anliggande vänster fram,gick tyvärr inte att fixa det befintliga så jag fick köpa ett utbytes ok för 1700:-.Passade även på att byta båda skivorna/klotsar fram,nu måste jag byta skivorna ibak med.....

Exup skrev:
2369596 Iväg med V40in,jag har själv en V40 T4a -98 idag.Haft den i ett par år ,visst den går bra,drar Vr6an,men kvaliten suger fett på dessa bilar.Bromsprobs vid varje bes,antingen anliggande eller dåliga skivor/klotsar är standard.Och ROST:näsblod Vi hade en toyota Corrolla ifrån 86 med mindre rost på,skärmar trösklar baklucka rostar det på,ne bara skeppa skiten!

Du har väl rsg på kärran, dra till närmsta återförsäljare och kolla om det går att ordna till:dricka

UrbanTiger skrev:
2369595Regnr: TDG214 Färg: SVART
Fabrikat: VW GOLF VR6 SYNCRO
Årsmodell: 1997 Fordonsslag: PB
Chassinummer: WVWZZZ1HZVD091550
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2002-07-10)
Antal ägare: 3
Datum för första reg.: 2002-07-05 Producentansvarig:
I trafik första gång: 2002-07-10 Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja
Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 140 Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt: 1500
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1400
Max lastvikt: 400
Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 205/50R15
Kaross: Täckt
Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel: [/I]

Vägmätarställning vid senaste besiktning: 177608 km
Senaste godk kbes: 2006-06-09
Den verkar inte varit avställd efter att den importerats och det är ett bra tecken.

Ägare:
1. Europa Bil (importör)
2. Lars 1975
3. Elly 1956
4. Kjell-Arne 1941

Kan den kanske vara skenförsäkrad :rolleyes:

Min första bil jag köpte var en Golf VR6 fwd.
Hade chip från BSR, Remus avgas samt ett JR filter. Gick bra och lät underbart.
Soppaförbrukningen tyckte jag var riktigt låg. Körde alltid efter trippmätare och jämförde med antal liter jag fick i när jag tankade fullt. Låg väldigt sällan över 1 l/mil.
Men jag hade mycket strul med den. Elektroniken var ett skämt som ALLTID strulade. När man fixade ett fel så uppkom ett annat.
När jag sålde vr6:an lovade jag mig själv att aldrig skaffa en sådan igen. Reparationskontot är blev för högt.

Deimos skrev:
2371241 Min första bil jag köpte var en Golf VR6 fwd....

När jag sålde vr6:an lovade jag mig själv att aldrig skaffa en sådan igen. Reparationskontot är blev för högt.

Nu när jag har hört mig för ännu mer så låter det mest såhär om VR6an. Tråkigt.
Menmen. En gubbe vill nu byta sin Opel Astra "Millenium edition" -00 med 8000 mil på mätaren till mig. Kanonskick.

Är det nåt ni skulle nappa på? Jag är tveksam till Opel :näsblod

Jag har även ändrat prioriteringar nu. Effekt under huven är inte det viktigaste längre. Vill mest sälja för att mina sommardäck är så gott som slut och jag har inte råd med nya :D
Vill bara ha en fräsch bil som går och går.

skoteridioten skrev:
2372742 Nu när jag har hört mig för ännu mer så låter det mest såhär om VR6an. Tråkigt.
Menmen. En gubbe vill nu byta sin Opel Astra "Millenium edition" -00 med 8000 mil på mätaren till mig. Kanonskick.

Är det nåt ni skulle nappa på? Jag är tveksam till Opel :näsblod

Jag har även ändrat prioriteringar nu. Effekt under huven är inte det viktigaste längre. Vill mest sälja för att mina sommardäck är så gott som slut och jag har inte råd med nya :D
Vill bara ha en fräsch bil som går och går.
Jag skulle personligen inte köpa en astra ifrån -00,om du nu ska en bil som går å går.Plastig inredning,tråkiga motorer,det är säkert en 1,6l i den med?Nu verkar Opel ha fått igång grejerna,va och provkörde Opel Vectra OPC,var verkligen imponerad av allt.Skulle lätt kunna tänka mej en sån:tummenupp
Föresten så har jag en uppsättning 16" fälgar(T4ans) med fina däck å allt liggandes i källarn skräpar..

Last edited:
Exup skrev:
2372778
Föresten så har jag en uppsättning 16" fälgar(T4ans) med fina däck å allt liggandes i källarn skräpar..

Pris?

Edit: Såg nu att det var 1,6 motor i Opeln. Gäsp.

skoteridioten skrev:
2370458 Berätta mer?

Visst kan jag det... Har du rost på bilen och har funderingar kring det så får du kika förbi mig på jobbet så ska vi se vad vi kan ordna till. Lite osäker om din bil är inom garantin än men det går att kolla upp

skoteridioten skrev:
2373492 Pris?

Edit: Såg nu att det var 1,6 motor i Opeln. Gäsp.
Jadu,som sagt va kan det va värt?
Det är dom fetaste T4a fälgarna med:rolleyes:

6104660633.jpg

Last edited:
Back