Byta Bootskin?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Hur gör man det? Sökt för fulla muggar men hittar inget.. har en bootskin jag vill byta till men vet inte hur jag gör det på ett säkert sätt.. Btw är google nere? kommer inte in. Altavista funkar inte heller för mig.. //B

Det hjälper kanske om du specificerar liiite tydligare till vad du vill ha ditt bootskin. Xboxen möjligen?

Asså en bootskin man har till datan. Det är skärmen som visas när man startar datan.I mitt fall är det en svart skärm men typ en winows xp logga oen en progress bar nedanför. Denna kan man byta ut. Frågan är bara vilket prog man använder för att inte fucka datan. Skulle finnas nåt program som heter stardocks bootskin men när jag söker på det så hittar jag inget.

Så där ja, nu klämde du ur dig till vilket operativsystem du hade. Och för övrigt är detta en klassisk "sök på google!"-fråga (nej, google är inte nere).

Överlägset bästa prog. att byta skin med...

BillS skrev:
Hur gör man det? Sökt för fulla muggar men hittar inget.. har en bootskin jag vill byta till men vet inte hur jag gör det på ett säkert sätt.. Btw är google nere? kommer inte in. Altavista funkar inte heller för mig.. //B
Tuneup utilities 2004 där kan du ändra Boot looga och skin i alla Win XP...

Tuneup Utilities kunde man inte byta bootskin med. Nån som kanske har Stardocks? Eller nåt annat prog som funkar?

EDIT: Det löste sig. Jag hittade stardocks hemsida nu. http://www.stardock.com/products.asp Mycke smaskigt där :tummenupp Tack för all hjälp! //B

Last edited:
Annars kan du köra med StyleXP vilket kan byta bootbild, logonbild, systemikoner och annat lulllull.
Har kört med det själv tidigare, funkade bra och det gick smärtfritt att fixa och dona.

http://www.tgtsoft.com/ för själva programmet ...
och http://www.themexp.org/ för lite bilder och kraffs.

Exempelbilder:
8969.jpg
965.jpg
5034.jpg

1165.jpg
7126.jpg
21962.jpg

Jag kör nu med denna;
JurassicPlaque31-0_big.jpg

Fast homer bootskinnen va skön :hihi
Sen har jag bytt ut explorer mot litestep, skinnat om den själv o fixat. Synd att det inte går att ladda upp en screenshot för den e jäfflit fin..

morlock skrev:
Annars kan du köra med StyleXP vilket kan byta bootbild, logonbild, systemikoner och annat lulllull.
Har kört med det själv tidigare, funkade bra och det gick smärtfritt att fixa och dona.

http://www.tgtsoft.com/ för själva programmet ...
och http://www.themexp.org/ för lite bilder och kraffs.

BillS skrev:
Jag kör nu med denna;
Fast homer bootskinnen va skön :hihi
Sen har jag bytt ut explorer mot litestep, skinnat om den själv o fixat. Synd att det inte går att ladda upp en screenshot för den e jäfflit fin..
Micklade med LiteStep tidigare, men då under win98 resp winME. Funkade hyggligt men då var det väldigt instabilt. Wharfen buggade ur hela tiden och genvägarna som man monterade fast på skrivbordet fastnade i vinkelvolten. Men det som är bäst med just LiteStep är de virtuella skrivborden och Popupmenyn :).
Funkar LiteStep bra för dig nu eller?

kör själv numera Slackware Linux för att köra "LiteStep på riktigt" (GNUStep(Afterstep/Openstep etc) :tungan Och vill man få de riktigt fint kan man köra Enlightenment

Och btw, vaddå inte går att ladda upp en bild? :va PrintScreen + ritprogram + spara + ladda upp....

BillS skrev:
Btw är google nere? kommer inte in. Altavista funkar inte heller för mig.. //B
Google körs inte på en gammal PC i någons garderob. Google är aldrig nere. Om Google trots allt faktiskt är nere så kan det bero på en sak: globalt kärnvapenkrig. Så titta ut genom fönstret, om du ser långdistansmissiler, svampmoln och soldater i strålskyddskläder så är Google nere, annars är det hos dig felet ligger.

Jag ställer samma fråga som jag ställde till min flickväns 14-åriga lillebror. Varför i helvete ska man byta boot-skin?

Han gjorde det ändå och det slutade med att jag fick fixa datorn.

MrGooFy skrev:
Jag ställer samma fråga som jag ställde till min flickväns 14-åriga lillebror. Varför i helvete ska man byta boot-skin?
Av samma anledning som man tonar kåpglaset, monterar en tailguard eller köper nya fina miniblinkers.

morlock skrev:
Det handlar om att sätta en personlig prägel på saker och ting.
:fakta Precis! Samma anledning som folk har olika avatarer.

Upptäckte att goggle inte funkar när jag kör peerguardian.. Så det felet är löst.
Litestep funkar fint för mig, bra mycket bättre än explorer nånsin funkat. Men jag är inte särskilt kunnig i och skriva kod så jag håller mig till det lätta än så länge. Visserligen har jag gått c++ en gång i tiden men jag hajjar fortfarande inte hur jag lyckades få godkänt :confused:
morlock skrev:
Och btw, vaddå inte går att ladda upp en bild? PrintScreen + ritprogram + spara + ladda upp....
Trött? Har inget bättre att skylla på.. Screenshot följer.
Har du ingen bild på hur ditt ser ut?

EDIT: Har numera flyttat klockan ett par pixlar åt höger så den ligget intill väggen och commandprompten följer efter och hamnar närmre men jag orkade inte göra en ny printscreen för det lilla..

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    58.1 KB · Visningar: 39
Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...