Byta bolag

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Hur byter man bolag smidigast utan att vänta 1år på förfallodagen. Söker ett riskfritt sätt. :va

Jag "sålde" hojen till en polare å sen "köpte" ja tillbaka den efter nåra veckor. Inte så sjysst kanske men de blev då faen så mycke billigare på de andra bolaget :tummenupp

Thure skrev:
2305446 Hur byter man bolag smidigast utan att vänta 1år på förfallodagen. Söker ett riskfritt sätt. :va

blö

Ja har ju tänkt på det men varit osäker på om jag är olaglig då. Vill mest byta bort från trygghansa för att de inte tillåter bankörning. Jävla svinen borde visa lite goodwill och låta mig byta annars måste jag vänta tills nästa år innan jag får köra bana. Har dessutom gått SMC kursen så det blir billigare med folksam.

:huvet :huvet

Thure skrev:
2305460 Ja har ju tänkt på det men varit osäker på om jag är olaglig då. Vill mest byta bort från trygghansa för att de inte tillåter bankörning. Jävla svinen borde visa lite goodwill och låta mig byta annars måste jag vänta tills nästa år innan jag får köra bana. Har dessutom gått SMC kursen så det blir billigare med folksam.

jag bytte från IF av precis samma anledning.
Räckte med att jag ställde av hojjen för att kunna byta bolag

Thure skrev:
2305460 Ja har ju tänkt på det men varit osäker på om jag är olaglig då. Vill mest byta bort från trygghansa för att de inte tillåter bankörning. Jävla svinen borde visa lite goodwill och låta mig byta annars måste jag vänta tills nästa år innan jag får köra bana. Har dessutom gått SMC kursen så det blir billigare med folksam.

Jag sitter i samma sits med Trygg Hansa. Men jag ringde Folksam ikväll - deras försäkring gäller inte heller vid banåkning! Finns det verkligen något bolag som gör det längre?

Edit: jag kunde inte släppa detta så jag skummade igenom villkoret för Folksams SMC försäkring. Där står INGET om begränsningar för banåkning. Så DRYGT att man aldrig kan lita på det som folk på kundservice säger...en snabb titt i Trygg Hansas villkor visade snabbt att samma begränsning finns. M.a.o glöm det jag sa först =P

Last edited:
HEhe jag menade inte att märka på särskrivningen jag ville bara skjuta lite på trygghansa. :va

ett tips.. jag fick bort bilsport o mc samma dag jag ringde..
räcker med att ni inte kan uppfylla ett krav som står i papprena..
kolla om ni har nå krav som ni kan säga att de inte uppfylls..

nu hade jag dock legetimt skäl..
hade inge garage..
de stog i deras papper att den skulle va inlåst på natten.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park