Byta bil mot mc?

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Tja!

Har nu bestämt mig för att sälja bilen (C70 T5 -00) till förmån för en nyare sporthoj :yoparty

Frågan är då ifall någon vet av företag som byter in bilar mot motorcyklar?
Tänkte att jag skulle köpa en hoj för mellan 60 och 70k och sen få pengar för resten av bilens värde, så att jag kan köpa någon lite billigare bil.

Bytes värdet är 115k typ.

//falken

Varför göra en skitaffär? Du förlorar bara pengar genom att göra på det viset.
Putsa istället upp bilen, skriv ihop en bra annonstext, släng ut den på blocket-bytbil-etc och sälj privat.
Sedan letar du upp rätt hoj privat och köper den då kontant och så har du pengar över till utrustning.
Att byta in bilar/hojar är som att skänka pengarna till frälsningsarmén; Du förlorar på det och några puckon får dina pengar.

Så, bara att sätta igång.

Håller med Dee_cati. Ska du köpa av handlare så har du nog större möjlighet att pruta om du köper kontant. Så var det när jag köpte iaf.

Mjo det har ni ju rätt i.. Men bilen är avställd nu över vintern så det får väll bli framåt vårkanten!

Om jag säljer bilen privat så tänkte jag också köpa hojjen privat :tummenupp

Oj svårt låta någon stackare köpa den, betala skatten, icke vinterkörd det är bara trams, snö finns inte heller.

Har ju inte ens vintersulor till den.. är inte vinterkörd :)
Men man kanske skulle kunna prova iaf.

Varför ställer man av en svenne-bil över vintern?

Är det för att man älskar att gå/cykla/vänta på bussen när det är skitväder?

Bilar är till för att användas när det är odrägligt ute.

Finns många anledningar, tex en bakhjulsdriven skit bil för lite pengar är roligare, man slipper bry sig om man leker förmycket eller knäcker kofongaren, slipper tvätta putsa bilen vinterdäck kostar med än en rolig bil mm.

Den driver i fel ände..
Det är precis som changco sa innan, att man inte behöver tvätta..
Har inte tvättat en bil sen oktober :tummenupp

Sen har jag isdäck till vinterbilen (244 glt med trimmkam å skitful lack halvgul t-gul wannabe) Den är ju så jävla rolig på sjön! :yoparty

Last edited:
Den driver i rätt ände, men det är en helt annan diskution.

Om man nu inte kan köra riktig bil, med rätthjulsdrift, varför köper man då en sån? :va

Jag har inga som hellst problem att hantera vare sig fwd, rwd eller awd.
Det är bara det att rwd är så fruktansvärt mycke roligare på vintern.

Hur kul skulle det vara med en framhjulsdriven isbil? :huvet

Jag har inga som hellst problem att hantera vare sig fwd, rwd eller awd.
Det är bara det att rwd är så fruktansvärt mycke roligare på vintern.

Hur kul skulle det vara med en framhjulsdriven isbil? :huvet

Förjävligt kul, om man prioriterar att vara snabbast före att fläska brett, varför köpte du inte en BeeeÄmmWeee från början då?

För att av erfarenhet så håller dom inte på isen..
Bredast och längst vinner, för vem fan bryr sig om tider på sjön?

Provade en fwd bil på sjön en gång..
Så nu för tiden tycker jag synd om alla som kommer med framhjusldrivna bilar och ska försöka leka av sig på isen. :dummer

Det är bara ett så förbannat puckat argument.

Kände personen ifråga inte till skillnaderna innan bilköpet?

Det är väll fan inte ett puckat argument?
Jo, men det är så jävla drygt att sälja saker.. Oftas är det ju någon klåpare som ringer.
Typ ett av 8 samtal leder någonstanns "Ska bara kolla om jag får pengarna av pappa"
Hörde jag till exempel sist när jag skulle sälja skotern och trodde i princip att affären var klar. :huvet

Det är väll fan inte ett puckat argument?
Jo, men det är så jävla drygt att sälja saker.. Oftas är det ju någon klåpare som ringer.
Typ ett av 8 samtal leder någonstanns "Ska bara kolla om jag får pengarna av pappa"
Hörde jag till exempel sist när jag skulle sälja skotern och trodde i princip att affären var klar. :huvet

Ingen lär ju ringa och fråga om du vill sälja om du inte sätter ut en annons i alla fall:D

Det är inte så många företag som gör så och det skulle antagligen vara en dålig affär för dig. Men det finns flera sådana annonser på Blocket annars.

Back