Byta bakdel till nyare modells

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag har frågat förut men folk vägrar svara av någon anledning men nu var det dags för en ny tråd igen. Jag har en gsxr med den gamla fula bakdelen. Hur svårt är det att byta till en bakdel från 00 eller nyare? Har raceplast nu och vill byta till riktig bakdel så att jag får den genom besiktning och ifall det går så köper jag ju gärna en årsmodell nyare och trycker dit istället.

Någon som har erfarenhet??

honkiie skrev:
Jag har frågat förut men folk vägrar svara av någon anledning men nu var det dags för en ny tråd igen. Jag har en gsxr med den gamla fula bakdelen. Hur svårt är det att byta till en bakdel från 00 eller nyare? Har raceplast nu och vill byta till riktig bakdel så att jag får den genom besiktning och ifall det går så köper jag ju gärna en årsmodell nyare och trycker dit istället.

Forstar att du vill byta, hade jag oxa gjort. Kop en racebakdel, kostar ju inte sa mkt. Riv bort den gamla bara, och kika hur mkt som skiljer vad galler fastpunkter etc. Finns ju microfiches att kika pa i forvag, sa ser man ju ratt bra hur mkt som skiljer bakramarna at. Kanske behover du kapa din gamla bakram och svetsa om den lite, eller kopa en beggad -00 bakram pa eBay=nastan gratis. Sen att trycka dit valfri snygg baklampa ar ju inte heller sa himla bokigt :)

Vintern ar ju lang, bara att skaffa grejerna du behover for att komma igang, och sen improvisera! Kul att komma pa egna losningar ju! :tummenupp

mvh. Lasse

Borde ju f.o. finnas 50 tradar om detta pa ngt lampligt Gixxerforum?

honkiie skrev:

Sköldpaddan där bak kan du ju inte göra dig av med ;P

Hmm, man kanske fixar nå raceplast från en 00:a och fixar och donar med lysena och sånt. Nån som vet hur svårt det är? eller framförallt om det blir dåligt? Vad kostar lampor och sådant från en nollnolla?

Plasten är det sista problemet. Det svåra är att få upp bakramen samt få en snygg linje på de. 96-99:ans tank är ganska platt vilket gör att det ser ganska konstigt ut när den får en röv på sig som står upp.

HanneZ skrev:
Plasten är det sista problemet. Det svåra är att få upp bakramen samt få en snygg linje på de. 96-99:ans tank är ganska platt vilket gör att det ser ganska konstigt ut när den får en röv på sig som står upp.
Det kan nog stämma, fast jag undrar ändå om racedplasten man får om undertailen sitter som på original och sånt för det ser ganska beigt ut på min när undertailen sitter med kattstrypare :hihi

Äre svårt att fixa med ramen då? Jag är ju ganska ny på det här med "byggen" fast det verkar rätt så kul. :tummenupp

men gor en sokning pa tex google om " gixxer+forum" sa lar du ju hitta finfina steg-for steganvisningar om hur en san ombyggnad gar till.

honkiie skrev:
Det kan nog stämma, fast jag undrar ändå om racedplasten man får om undertailen sitter som på original och sånt för det ser ganska beigt ut på min när undertailen sitter med kattstrypare :hihi

Äre svårt att fixa med ramen då? Jag är ju ganska ny på det här med "byggen" fast det verkar rätt så kul. :tummenupp
En enkel sak att höja rumpan är att sätta dit distanser i det unde fästet av bakramen. Sådana finns att köpa fast lär väl inte va svårt att göra själv

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats