Byta bakdel och bakram

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Är i tagen att bygga om min gixxer lite. Tanken funkar men bakdelen måste bytas ut! Ser ju inte sportig ut för fem öre.
Någon som har erfarenhet av plast som passar utan att bygga om bakramen helt?
Eller ska jag kanske köpa en komplett bakram och svetsa på? Det blir nog dyrt, men man slipper ju en massa tjaffs med att den gamla ramen ska passa nya kåpor/lysen.
(GSXR1100 -92)

Neeeej, inte byta bakdel på en 1100 '91 eller '92....bland dom snyggaste!!!

...men är dina bakkåpor o lyse helt hela med alla fästen så är jag spekulant...

Wibbe skrev:
...men är dina bakkåpor o lyse helt hela med alla fästen så är jag spekulant...

Jo bakdelen är hel, i behov av ny lack dock. PM:ar om det blir till att sälja.

Byt hela bakramen mot en nyare valfri, med bakplast sadlar och batterihållare på en gång! Lite dyrare, men MYCKET enklare. Bara svetsa på!
Jag har en bakram, bakplast, baklyse, bakresadel och batterilåda till R1 -01 till salu billigt...

Jabben skrev:
Tanken funkar men bakdelen måste bytas ut!

Monterar du en bakdel från en nyare gixxer 750/1000 kommer jag och sparkar på din hoj, jag lovar! Möjligen bakdelen från en SV650, men lixom... en gsxr1100 SKA se ut som en gsxr1100.

andersbrink skrev:
Monterar du en bakdel från en nyare gixxer 750/1000 kommer jag och sparkar på din hoj, jag lovar! Möjligen bakdelen från en SV650, men lixom... en gsxr1100 SKA se ut som en gsxr1100.

HAHAHAHA inget våld nu Anders nu ska vi va snälla :banana

andersbrink skrev:
Om nu en 1100R SKA se ut som en dito, så går det bra med en SV650... :va

andersbrink skrev:
Haha, den är ju ful! Fläskarsle tycker jag! :arsele

andersbrink skrev:
Det är bara för att jag själv är svag för SV650 och SV1000... jag skulle bra gärna vilja ha en, kompressormatad... med långsving. :D
Ok då förstår jag dig! Men tänk om killen själv är svag för 1000R då... Personligen om jag hade en gammal 1100R, skulle jag montera ett :tummenupp MV augusta arsle på den...!

Noll-Koll skrev:
Personligen om jag hade en gammal 1100R, skulle jag montera ett :tummenupp MV augusta arsle på den...!
Mv agustan har jag kikat på, den är jävligt ball! men som sagt lättast att bara svetsa på en komplett bakram med kåpor lysen och allt.
Noll-Koll Du har PM förresten
Nån fler som har bakram+moms som ligger och skräpar?

Jabben skrev:
Mv agustan har jag kikat på, den är jävligt ball! men som sagt lättast att bara svetsa på en komplett bakram med kåpor lysen och allt.
Noll-Koll Du har PM förresten
Nån fler som har bakram+moms som ligger och skräpar?
JABBEN du har också PM...! :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing