byta ägare med årsförsäkring?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Funderar på att ställa över hojjen på tjejen under vintern så slipper man betala den dyra premien under vintern.
Har bilsport & mc årsförsäkring som inte går att ställa av.
Det som är dumt är att det blir onödigt många ägare på hojjen men det går ju att förklara vid ev försäljning i framtiden.

Någon testat detta "fusk"? märker dom det och vägrar försäkra nästa år? erfarenheter?

"If you can't stand the heat, stay out of the kitchen" är ett uttryck som passa bra här.

det går väl... men ja tror bolaget kan bli lite vresiga när du "köpt" tillbaka hojen och helt plötsligt ska ha samma försökring igen, ganksa genomskinligt enligt mig! öppna lädret du!

det går väl... men ja tror bolaget kan bli lite vresiga när du "köpt" tillbaka hojen och helt plötsligt ska ha samma försökring igen, ganksa genomskinligt enligt mig! öppna lädret du!

Har gjort så i 3 år nu med samma bolag vid alla tillfällena och utan minsta kommentar från dem :arsele

beror på vilket bolag de gäller, mitt bolag har inte klagat på 3år än så långe.

samt varför klaga?`de får ju tillbaka kunden, bättre de än att tappa kund till en konkurent.

när man skall teckna ny på våren så är de alltid glada men säljarna vill ju ha sin provition antar jag

Nu var jag inte ute efter vad folk tror utan mer erfarenheter av dom som testat just att byta ägare på sin egen hojj.
Öppna lädret har jag inga problem med... men finns roligare saker att lägga pengarna på än försäkringsbolag. Dom har pengar så dom klarar sig.

Last edited:
Ta en titt på hur premierna är fördelade över året. Den B&MC-försäkring jag hade var i alla fall inte jämnt fördelad. Några hundralappar över vintern och det mesta över sommaren. Förhoppningsvis tjänar du inte ett vitten på det.

Dom säger inte ett smack och dom har inte heller med att göra om ni byter ägare. Bara att göra ett ägarbyte och byta tillbaks sedan. Du har rätten att göra det. Jag gjorde det med mina gathojar och talade även om det för mitt bolag (och det var mitt bolag som sa åt mig att göra det för att bryta en årsförsäkring första gången) men så länge dom var billigast så kom jag ju alltid tillbaka. (dom var inte heller gnälliga över att jag gjorde det)
Så det är inga problem och antalet ägare brukar inte bekymra köpare mer än att dom kan försöka pruta 2 minuter extra över det men en väl servad/skött hoj är mycket viktigare än antalet ägare precis som du ochså verkar vara införstådd med.

Det dryga är bara att ställa av och fixa ny garageförsäkring etc, men det är väl värt de tusenlappar man sparar. Hade inga problem med FB men jag bytte till Folksam från IF.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back