Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

det slog mig just en tanke!

När jag var på Mallis nu i somras så gick det väldigt bra att " vänstergasa" ( när högerarmen domnade) Det är ju naturligtvis all bänkkörning som har övat upp den färdigheten


( Hyrd Mc Xt 660 skakar satan)
 
det slog mig just en tanke!

När jag var på Mallis nu i somras så gick det väldigt bra att " vänstergasa" ( när högerarmen domnade) Det är ju naturligtvis all bänkkörning som har övat upp den färdigheten


( Hyrd Mc Xt 660 skakar satan)

:D O tack för en bra helg!
Synd att jag var för feg/stressad att prova busan. annan gång?
 
Fint ryt i maskinen under bänkningen, men det måste ju vara ungefär som att tvingas stå bredvid och se på när Tumbas basketlag försöker sätta på flickvännen i rumpan.

Samtidigt.:eek:
 
Hur går det med hojen Elffors? något nytt

Det går segt. Låg mekmotivation + att tjejen voltade med bilen, har gjort att det är mer fokus på att hitta en pluttbil åt henne än att skruva hoj.

Dom inre rösterna från helgens V-power tripp har just tystnat, och jag saknar dom inte!
 
Kolla in min schnygga nya pipa!

DSC02002.jpg

:3freak:3freak:död:rodnar

Den är för lambdamätning och själva grundstenen i ett lambdarörprojekt är att lambdajäveln faktiskt funkar. gissa om min gör det?

Eller, så har jag faktiskt byggt den enda kända fungerande hot vapor motorn av misstag, för hojaset går som skinnet på A/F 21.9:1:yoparty

Innan stockholmsresan trodde jag att min 80 kubikare på anabola skulle förvandlas till Brio's 3D pussel :bladmotor. istället kom jag hem med en liten traktor.:va

Karaktären av överansträngd gummisnodd försvann när ärfjulen inte längre måste ner o vända i källarn precis när turbon skall till o börja ladda.
 
Färdig åkt.

Målet för året var dels att klämma ur 300hk ur spisen dels att ställa undan en fungerande turbohoj i garaget, så att jag kan gå vidare med mitt liv.
Och när jag vill ta en sväng med tryck o pys hojen.

Det blev inte så...

Redan vid bänkningen hos andersson kunde man märka att lite olja rann ur på golvet på vänstra sidan. Motorn tappade lite effekt de sista pullen.
Det trodde jag berodde på kvävd vevhusvent och 4 slangklämmor mellan plenum o förgasare som glömdes dras i stressmecket.

Venten o klämmorna fixades hemma och hojen gick bra men inte hysteriskt på full mutter.
Vatten saknades plötsligt, ca 0.5l

På vägen till macken rejsades det mot en bil som uppenbarligen rånat fort knox eller liknande, hursom, upptäcktes det att hjulet lyftes bara på växlar upp till och med 4:an:mad:

Framme vid macken upptäcktes att hela motorn var dränkt i olja.

Väl hemma konstaterades att oljan o kylvattnet funnit varann o haft chemical intercause:tuttar

Motorn revs och gängpaj i helicoilinsatsen på en av 4;ans bultar (jag vägrar skriva skruv,nördar:mad:)kunde konstateras.
Dessutom hade godset spruckit pga att det var för tunt vid två gänghål. Detta reparerades med stålinsatser och motorn skruvades ihop nu ikväll.

När jag skulle dra från 60nm till 80nm så sprack motorblocket vid ett annat bulthål på avgasidan så pass att en bit trillade ur.

Detta på en motor som gått max 200 mil och kostat mig minst 4000:- i lager honing, kolvringar etc.

Inom en mycket snar framtid räknar jag med att börja på ett helt annat mc-projekt, och då finns inte varken lust eller möjlighet att hälla ner mer pengar i den här hojen.

iaf inte ikväll

SkÅL!!!
 
Hörru Elffors, jag tycker du ska ha heder av att orkat hålla på så länge med din käre vän murphy som ständig följeslagare:död Jag är iallafall imponerad som helvet:yoparty

Jag ser med tillförsikt fram emot den nya byggtråden, för en sån blir det väl:hej??
 
Varför pratar folk om Hondakvalitet? :va
Alla fungerande turbobyggen verkar ju vara bygda på Suzuki :D

Men, STORT kudos till Elffors för att han stått ut och med humor och insikter beskrivit sitt ... eh... bygge, i en skön tråd :Bugar :yoparty :tummenupp
 
Jag Ger mig ALDRIG!!

Ge Upp!!

bla blabla
SkÅL!!!

I denna evighetslånga kamp mellan människa o maskin, har jag vunnit!!

Körde 5mil idag och hjulet kommer farandes i 250 knyck.
Projekt klart. Nu blir det opotenta sidventilare ett tag fram över.

[YOUTUBE-ID]5-iDi3cJ1Oc[/YOUTUBE-ID]

Inlägget skulle hetat "Triumph of the will" men trådtiteln är förbehållen en skånsk skäggtomte som envisas med att lära sin humla att flyga..
 
Last edited:
Grattis som faan, det såg ganska mörkt ut ett tag men du gjorde helt rätt i att bita ihop och bygga vidare.:tummenupp

(Nu fattas bara konsistensfett i framgaffeln och 200 dubb i varje däck, sen är du klar för Speed Weekend i vinter!)
 
Kul att du fått ihop den. Nu vill jag se mer film , gärna med ett hjul i luften. :D:) och mer ljudklipp.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top