Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
När man befinner sig i "the house of pain" är det lätt hänt att det blir lite mekaniskt kinky. För denna turboskadade man har en låda full med rostfria böjelser för både det ena o det andra.
Jag tror jag får gömma den på vinden o plocka fram den när gumman inte är hemma.:rolleyes:
View attachment 298052

Om det är någon svets om ser klåpaktig ut så är det hans! ...Eller min....

hej
glömde säga tack igår för alla dom fina bitarna som du gjort.så säg bara till när du vill ha målat något.och samma rostfria låda ligger det ett par fingervantar alldeles ensamma:glömdet
 

Bifogat

  • CIMG0876.jpg
    CIMG0876.jpg
    242.3 KB · Visningar: 195
  • CIMG0875.jpg
    CIMG0875.jpg
    240.6 KB · Visningar: 174
Last edited:

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Ser bra ut Peter.Den wastegateanslutningen borde funka bra.Var ut och rev ner min motor plockade bort toppen och upptäckte att plastningen i insugskanalerna börjat släppa.Blir till att skicka den till min motorguru för omplastning samt kolla upp ventilstyrningar./wachen.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Ser bra ut Peter.Den wastegateanslutningen borde funka bra.Var ut och rev ner min motor plockade bort toppen och upptäckte att plastningen i insugskanalerna börjat släppa.Blir till att skicka den till min motorguru för omplastning samt kolla upp ventilstyrningar./wachen.

.....men så blev det väl rätt bra tider förra året också va:D:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
.....men så blev det väl rätt bra tider förra året också va:D:tummenupp

hej
den där wg anslutning har inte jag gjort det är farbror ellfors hehe bara svetsat lite,det där med plastningen det skrämmer en lite för att den lossnar o far in i maskinen så att det blir kolv med mos brrrrrr fi fan
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
.....men så blev det väl rätt bra tider förra året också va:D:tummenupp

Jovars det frestar på inte minst på staklagren vilka jag inte kollat ännu men jag misstänker är ordentligt nerslitna,dessa får man byta flera gånger per säsong./wachen

hej
den där wg anslutning har inte jag gjort det är farbror ellfors hehe bara svetsat lite,det där med plastningen det skrämmer en lite för att den lossnar o far in i maskinen så att det blir kolv med mos brrrrrr fi fan

Hade några små jack ute i kolvkanterna på ett par kolvar men det verkar ha klarat sej bra, blir väl att plasta om eller ta bort helt:confused: mister man plastningen så blir den inte lika rapp i gasen ,det är väl just i startögonblicket som man märker skillnad./wachen
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Ser bra ut Peter.Den wastegateanslutningen borde funka bra.Var ut och rev ner min motor plockade bort toppen och upptäckte att plastningen i insugskanalerna börjat släppa.Blir till att skicka den till min motorguru för omplastning samt kolla upp ventilstyrningar./wachen.

När plasta du toppen? är väl ganska ny har jag för mig.
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
När plasta du toppen? är väl ganska ny har jag för mig.

Hej Brandmannen!

Det var 2 år sedan,men det var tveksamt då om det skulle funka ihop med E85 men vi chansade på ett försök,kanska ska prova nåt annat kladd ,det som sitter där nu är iaf jävligt dyrt och jobbet är väl utfört./wachen
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
den där wg anslutning har inte jag gjort det är farbror ellfors hehe bara svetsat lite,det där med plastningen det skrämmer en lite för att den lossnar o far in i maskinen så att det blir kolv med mos brrrrrr fi fan

Kolv med mos, smakar ju fan värre än både fiskbullar o rotselleri:D

Vad använde ni för plastgegga eller är det hemligt bland er fortåkare?

like in "I could tell you but i have to kill you:gnissla
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Kolv med mos, smakar ju fan värre än både fiskbullar o rotselleri:D

Vad använde ni för plastgegga eller är det hemligt bland er fortåkare?

like in "I could tell you but i have to kill you:gnissla

-Elfors
Kan inte vilka olika sorter dom olika portnings nissarna använder men är övertygad att någon snart skriver ett svar på det.

-Wachen "plåtis"
Hade för mig som sagt var att den var ganska ny, var lite nyfiken eftersom jag själv också bara kör med E85 men än så länge sitter det kvar (50 mil). Gamla hojen släppte det efter 40 mil.
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
-Elfors
Kan inte vilka olika sorter dom olika portnings nissarna använder men är övertygad att någon snart skriver ett svar på det.

-Wachen "plåtis"
Hade för mig som sagt var att den var ganska ny, var lite nyfiken eftersom jag själv också bara kör med E85 men än så länge sitter det kvar (50 mil). Gamla hojen släppte det efter 40 mil.
Hej Tommy! jag var i kontakt med min motortrimmare i dag och vi kom överens om att ta bort plastningen då den inte verkar tåla E85, effektmässigt så är det ingen skillnad men möjligt att man inte får upp laddet lika fort i starten,får öka vartalet lite till i stället så jämnar det ut sej.Jasså ditt släppte redan efter 40 mil....vet inte hur många mil man åkt på strippen men det är nog inte många iaf..Känns som att det är läge att lägga upp en ny tråd om portning/plastning så att denna får fortsätta med trådskaparens fina bygge,så att kanske någon med stor erfarenhet av detta med plastning kan lägga in lite kommentarer./wachen:)

hej
den där wg anslutning har inte jag gjort det är farbror ellfors hehe bara svetsat lite,det där med plastningen det skrämmer en lite för att den lossnar o far in i maskinen så att det blir kolv med mos brrrrrr fi fan

Ha..ha...kolv med mos. Missade det..:)./wachen
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Känns som att det är läge att lägga upp en ny tråd om portning/plastning så att denna får fortsätta med trådskaparens fina bygge,så att kanske någon med stor erfarenhet av detta med plastning kan lägga in lite kommentarer.


Mjaa... För att ha minsta möjlighet att hamna off topic måste tråden nångång vara on topic.
Risken för detta är minimal!:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hej Tommy! jag var i kontakt med min motortrimmare i dag och vi kom överens om att ta bort plastningen då den inte verkar tåla E85

Har ni provat med J-B Weld Svart/Röd? Devcon F1 och F2 (alu-epoxy) tål det sämre och gamla beprövade Splash Zone är direkt skadligt när (inte om) det släpper.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Anders.
Vet ej vad som sitter där nu,den är grön iaf./wachen

Det gröna är Splash Zone som släpper vid höga temperaturer och över tid. Bra förarbete ger längre respit. J-B Weld blir lite mjukt med värme och verkar klara hög värme bättre. Ivfsh bör man kolla före varje ny säsong. Devcon F1/F2 rekommenderas enbart för vattenkylda bensinmotorer, den epoxyn blir så pass mjuk att den inte kan göra speciellt stor skada vid släpp.
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Det gröna är Splash Zone som släpper vid höga temperaturer och över tid. Bra förarbete ger längre respit. J-B Weld blir lite mjukt med värme och verkar klara hög värme bättre. Ivfsh bör man kolla före varje ny säsong. Devcon F1/F2 rekommenderas enbart för vattenkylda bensinmotorer, den epoxyn blir så pass mjuk att den inte kan göra speciellt stor skada vid släpp.

Jaha då har man fått fel kladd i hålet....../wachen.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det var midvinter 2010 och kung Bore höll den lilla byn upphärad i ett järngrepp. Elffors hade av misstag slipat slökant på kung bores slädmedar och inget kunde stilla hans vrede.

I ett försök att blidka kung bore hölls ett rådslag med byns äldste.
Man kom fram till att en c-kändis borde offras till kung bores ära.
Men eftersom inte ens en c-kändis kunde uppbringas, så valde man ut en handfull efterblivna vilka målades blåa och ställdes upp och ned på offeraltaret med spritflaskor i rektum.

Men kung Bore genomskådade bluffen och på natten sjönk temperaturen ytterligare. Speciellt tufft var det hemma hos Elffors där ytterligare 4meter snö föll o garagetemperaturen stadigt pendlade runt -40grader, gulglödgade el-element till trots.
Endast heta gräl med fröken lindsey om elräkningarna höll de stackarna vid liv.
snö på taket.jpg

Mitt i natten hördes ett öronbedövande muller:
"-Om du inte vill bli upptinad om 1000år som ismannen Ötzi, så får du åtminnstånne sätta jetdrift på slädjävelen!!!"

-Oookej Bore, darrade elfffors fram. Jag fixar det.
Tack vare ett gott samarbete med ett gäng tokiga norrlänningar, med långa bromsspår i kalsongerna, kunde äntligen järngreppet om den lilla byn släppa.
Strax efter midsommar lyckades Försvaret forcera den sista snövallen som bäddade in byn.

Allt gott slutet gott...

[YOUTUBE-ID]hG0Rq-FiHBQ[/YOUTUBE-ID]




ÄH, du sabba ju ändå den lilla seriositet som ändå existerade i tråden:D
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fan vad fet!

Men ingen aning vad det där var för nå, såg ut att kunna explodera bort er bollar
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top