Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

He, he.. Kom bara o tänka på att ALLA (nästan) hette peter på turbokryssen

Dvs stora AA-mötet på laddtrycksberoende:D

Dax att boka ny kryssning då !
Hoj-x i Februari.
Vi ärå redan bokade.:yoparty
 
Ja e på. Ska bara kolla med några fler "over here" om de e på

Blir det några fler forumprofiler?
 
Nu ere spikat.

Hoj-x för minst 5 personer i turboträsket.

Ni andra vet ju då vad ni ska göra:
Gå in på sidan och boka nu !!!:yoparty
 
Fasen. Det där stämde ju helt otroligt dåligt. Kommer hem från Chamonix den 7e. Det var synd.
 
Fasen. Det där stämde ju helt otroligt dåligt. Kommer hem från Chamonix den 7e. Det var synd.

Ja folk e ju olika, en del käkar grodlår andra åker på kryssning.
 
Nu har jag fått till en ståndsmässigare lösning på oljereturen. Men det tog en jädra tid..:yoparty
DSC01649.jpg

Det var besvärligt med infästningen av pumpen för urtaget i orginalkåpan sitter 2.418mm förskjutet i förhållande till vevaxeln. jag fick allt göra 4st adaptrar innan det blev tillräckligt bra.
Allt styrs av gängingången på den utvändiga M45x1.5 gängan som avgör vilken vinkel det blir på den excentriska hålet för pumpen. Svarvar man av 0.035 på anliggningsplanet vrids hålet 9grader vilket gör massor för lägesriktigheten på pumphålet. Mycke tekniskt mombojumbo nu..:D

Dessutom har det fixats med ny matarledning till turbon,
Efter ett besök i AN-kopplingarnas uppfuckade värld lät jag en hydralslangverkstad pressa en slang åt mig.
DSC01650.jpg
 
Last edited:
Nu har jag fått till en ståndsmässigare lösning på oljereturen. Men det tog en jädra tid..:yoparty
View attachment 295771

Det var besvärligt med infästningen av pumpen för urtaget i orginalkåpan sitter 2.418mm förskjutet i förhållande till vevaxeln. jag fick allt göra 4st adaptrar innan det blev tillräckligt bra.
Allt styrs av gängingången på den utvändiga M45x1.5 gängan som avgör vilken vinkel det blir på den excentriska hålet för pumpen. Svarvar man av 0.035 på anliggningsplanet vrids hålet 9grader vilket gör massor för lägesriktigheten på pumphålet. Mycke tekniskt mombojumbo nu..:D

Dessutom har det fixats med ny matarledning till turbon,
Efter ett besök i AN-kopplingarnas uppfuckade värld lät jag en hydralslangverkstad pressa en slang åt mig.
View attachment 295772

Se på fan vad pöjken kan !:tummenupp
 
titta vad fint det blev men så har du lagt ner mycket jobb på den.jag undrar om du har fått grejjerna från ebay ännu ( blink blink )till min hojj

mvh peterpain

Jag har haft paketet från ebay i garaget i 3veckor nu, hadde du inte förstått det?
 
Nybörjare

Helt otrolig läsning, denna tråd har trollbundit mig varje kväll denna veckan, har läst den från början.....
Väldigt lärorikt för någon som aldrig har pyslat med Turbo, men det ska i en i R1an och då snackar vi inte två hjul.....
Undra vad man har gett sig in på.....

PS. någon som vet hur stort man ska göra plenumet om det finns lite extra plats, och om det är någon fördel att göra den större???
 
Last edited:
Helt otrolig läsning, denna tråd har trollbundit mig varje kväll denna veckan, har läst den från början.....
Väldigt lärorikt för någon som aldrig har pyslat med Turbo, men det ska i en i R1an och då snackar vi inte två hjul.....
Undra vad man har gett sig in på.....

PS. någon som vet hur stort man ska göra plenumet om det finns lite extra plats, och om det är någon fördel att göra den större???


Kul att nån orkat tråckla sig igenom denna odysse' av misslyckanden o dravel!

Det du vinner i toppeffekt på stor plenumvolym förlorar du i respons. Så har jag fått lära mig iaf. lycka till:tummenupp
 
Idag var Mr pain förbi o visade skillnaden mellan Kx400 och kkk24:mad:

Men han hade med en Tial wg åt mig också samt en carrillostake:banana
Så nu blir det extern Wg o värre stakar precis som de stora grabbarna:tummenupp

Då kanske surbladen håller ihop förbi 300hk gränsen:yoparty
 

Bifogat

  • DSC01652.jpg
    DSC01652.jpg
    221 KB · Visningar: 96
  • DSC01655.jpg
    DSC01655.jpg
    240.5 KB · Visningar: 114
Last edited:
Idag var Mr pain förbi o visade skillnaden mellan Kx400 och kkk24:mad:

Men han hade med en Tial wg åt mig också samt en carrillostake:banana
Så nu blir det extern Wg o värre stakar precis som de stora grabbarna:tummenupp

Då kanske surbladen håller ihop förbi 300hk gränsen:yoparty

Tro fan att det inte byggs några schyssta bilar i dina trakter.
Verkar ju ha fullt upp med att muta tomtejäveln så han kommer med klappar i förtid !:D

BTW blev det fler pumpar ?

God Hjul.:tomten
 
Men han hade med en Tial wg åt mig också samt en carrillostake:banana
Så nu blir det extern Wg o värre stakar precis som de stora grabbarna:tummenupp

Då kanske surbladen håller ihop förbi 300hk gränsen:yoparty

Har du tänkt konkurrera ut kineserna du Jon?:D

Fan så ballt med hemfrästa stakar, keep the byggbilders coming!
 
Har du tänkt konkurrera ut kineserna du Jon?:D

Fan så ballt med hemfrästa stakar, keep the byggbilders coming!

Och den här säsongen som jag "bara" skulle byta turbo:D
Det blir låååååååång vinter i år....
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top