Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Var nere i garaget idag och mecka loss toppen. skulle stolt lägga på min fina packning......MEN SUPRISE!! jag hade visst glömt ett litet, pytte litet obetydligt hål på 1.5mm som hade den helt oviktiga uppgiften att förse hela toppen med olja:huvet :huvet

Det blir ett par timmar övertid imorgon o fräsa fram ny packning...

Jag vet hur det känns!! När jag gjorde min bottenspacer så sågade jag ut den med figursåg!! Och glömmde den utstickande böld som som omger vattenpelarn till hela toppen:huvet :huvet ,,vad tar du för en utskärning 1 cylle 3mm gods MED oljekanalhål och vattenpelareböld:D
 
ja.. det blanka fina på bilden är packningen och det skitiga lilla örat som sticker ut vid kamkedje urtaget innehåller oljekanalen. så om jag skulle bulta ihop skiten nu skulle oljan pissa ut över kamdrivningen.

Hoppas du sparade .dxf (eller vad du nu kör) filen. :hihi

Fortfarande grym tråd med en portion humor! :tummenupp
 
Locket på

Hoppas du sparade .dxf (eller vad du nu kör) filen. :hihi

Fortfarande grym tråd med en portion humor! :tummenupp

En fårtacka för berömmet. Du ä såndäringa maskinare du med va!?

Jo då filen är sparad.
som tur är, är det lite o göra på jobbet (låg konjunktur om nån hade lyckats med bravaden att missa det), så att man kan programmera packningar ställa verktyg mm. i väntan på att arbetstiden skall ta slut så att man kan ägna sig åt seriös hem o hobby aktivitet.
En liten fråga?: om man tappar en av de fina kopparna som sitter över ventilfjädrarna, och som innehåller en liten härdad bricka på ca 2 gram, i smutsen på golvet. Och om man sedan tar kompressorn med 6bars tryck samt håller koppen i ca 45graders vinkel när man blåser bort smutsen. HUR LÅNG TID TAR DET ATT HITTA BRICKAN?

Nå ja vad är väl en bal på slottet..

nu är motorn kompsänkt o klar iaf. Gött:banana
Imorgom hoppas jag kunna fräsa bananspår i kamdreven och modifiera oljepickupen. det är bra svårt att skriva när pekfingret är dyslektiskt.
 
Aha, allright. Trodde hålet som saknades var "innanför" den packning du redan gjort, därav tyckte jag det verkade lite overkill att fräsa en helt ny :)
 
En liten fråga?: om man tappar en av de fina kopparna som sitter över ventilfjädrarna, och som innehåller en liten härdad bricka på ca 2 gram, i smutsen på golvet. Och om man sedan tar kompressorn med 6bars tryck samt håller koppen i ca 45graders vinkel när man blåser bort smutsen. HUR LÅNG TID TAR DET ATT HITTA BRICKAN?

Nå ja vad är väl en bal på slottet..

nu

Jag har slarvat bort(dock inte blåst) en liten redlinepåse med 8st sådana i garaget. Naturligtvis lagt dom på ett bra ställe. När jag sedan behövde dom...ja, jag har vänt uppåner på hela stället två gånger och två år senare fortfarande inte hittat dom..:näsblod

Så räkna med några år eller så:)
 
En liten fråga?: om man tappar en av de fina kopparna som sitter över ventilfjädrarna, och som innehåller en liten härdad bricka på ca 2 gram, i smutsen på golvet. Och om man sedan tar kompressorn med 6bars tryck samt håller koppen i ca 45graders vinkel när man blåser bort smutsen. HUR LÅNG TID TAR DET ATT HITTA BRICKAN?

Du är en förjävla rolig prick du. :hihi

I övrigt verkar det bli ett härligt bygge, men lite fler bilder hade ju inte skadat. :tummenupp
 
Jag har slarvat bort(dock inte blåst) en liten redlinepåse med 8st sådana i garaget. Naturligtvis lagt dom på ett bra ställe. När jag sedan behövde dom...ja, jag har vänt uppåner på hela stället två gånger och två år senare fortfarande inte hittat dom..:näsblod

Så räkna med några år eller så:)

Nja, jag hittade shimset efter nån timme ca, men tio av sexton "koppar" hade ramlat ur och jag satte bara tillbaka dem. dan efter på jobbet kom jag att tänka på att de shimsen givetvis avgör ventilspelet, vilket gör att man heller inte kan stoppa tillbaka dem var som helst utan där de satt från början:huvet

Om fyra år när nästa paralympiks går av stapeln, kan ni räkna ut själva vem som kommer intågande iförd blågul sparkdräkt stolt svingandes den svenska fanan, när det dax för grenen: Motormeckande for the mentaly challegend
 
Nja, jag hittade shimset efter nån timme ca, men tio av sexton "koppar" hade ramlat ur och jag satte bara tillbaka dem. dan efter på jobbet kom jag att tänka på att de shimsen givetvis avgör ventilspelet, vilket gör att man heller inte kan stoppa tillbaka dem var som helst utan där de satt från början:huvet

Om fyra år när nästa paralympiks går av stapeln, kan ni räkna ut själva vem som kommer intågande iförd blågul sparkdräkt stolt svingandes den svenska fanan, när det dax för grenen: Motormeckande for the mentaly challegend

Hahah, Motormeckande for the mentaly challegend :D :D
 
En fårtacka för berömmet. Du ä såndäringa maskinare du med va!?

Jo då filen är sparad.
som tur är, är det lite o göra på jobbet (låg konjunktur om nån hade lyckats med bravaden att missa det), så att man kan programmera packningar ställa verktyg mm. i väntan på att arbetstiden skall ta slut så att man kan ägna sig åt seriös hem o hobby aktivitet.
En liten fråga?: om man tappar en av de fina kopparna som sitter över ventilfjädrarna, och som innehåller en liten härdad bricka på ca 2 gram, i smutsen på golvet. Och om man sedan tar kompressorn med 6bars tryck samt håller koppen i ca 45graders vinkel när man blåser bort smutsen. HUR LÅNG TID TAR DET ATT HITTA BRICKAN?

Nå ja vad är väl en bal på slottet..

nu är motorn kompsänkt o klar iaf. Gött:banana
Imorgom hoppas jag kunna fräsa bananspår i kamdreven och modifiera oljepickupen. det är bra svårt att skriva när pekfingret är dyslektiskt.

Jag är mera den som gör dessa filer (ibland) så ni får något att göra, kan man säga.

Har du inga fler bilder på dina förehavanden? Vill se!

Fortsätt annars i samma goda anda. :tummenupp
 
Quit whining, bitch!

Igår var allt skit.. and so i whined like bitch. Så idag när jag INTE är bakis längre och jag har mätt alla shims o koppar och ventilspel och plockat om skiten fram och tillbaka ett gäng ggr kan jag konstatera att jag endast köpa ett shims! gött:tummenupp
svetsgubben lovade i föörra veckan att svetsa mitt grenrör idag men, cellgifterna gjorde honom rätt risig idag så jag sa att han slapp.. så jag tänkte hur svårt kan det vara? _
-Öhh.. glutten kan du lägga en loppa om jag håller ihop dom här rören?
-visst.
en sekund senare hade glutten använt mitt högra pekfinger som tillsatsmatrial.
ungefär som att sätta fingret mot spisplattan om plattan hade varit tretusengrader varm.. nåväl.. oh i whined again!

här är iaf lite bilder för alla som har lite svårigheter att läsa:
 

Bifogat

  • kamdrev (2).JPG
    kamdrev (2).JPG
    31.9 KB · Visningar: 213
  • motorn.jpg
    motorn.jpg
    39 KB · Visningar: 303
Hjälp mig turbobröder!

Idag skulle jag o en polare ägna kvällen åt ställa mina kammar. det visade det sig att kamkedjan blev toksträckt. och den gick inte att få dit men kedjesträckaren monterad. jag har en 2mm spacer monterad ihop med en orginalpackning. vad göra?
1. Skaffa längre kamkedja. Kan tex blackbird kedja vara längre och kan den isof. kortas till rätt längd?
2. plana toppen ca 3 tiondelar (marklundsspacrarna är 1.7mm)
3. junka orginal packningen. skulle göra ca 0.6mm
4. lägga kamdreven i syrabad så dom krymper ett par tior:va
5. ideerna slut. tog slut vid punkt 3


HJÄÄÄLP!!!
 
Bra jobbat, synd att det jävlas lite för dig bara.

Strular det för mycket så får du lyfta ur motorn och bygga jetdrift på den hojen också, jag ställer upp till 110% som idéspruta!:D
 
What to do??

Lyfte på locket idag inte fullt lika ivrig som förra gången. Tänkte om man kunde se nån anledning till att förbränningsrummet på 2:ans cylle inte hade samma färg som de andra förbränningsrummen, det kunde man!
Det verkar som nån gång i cykelns historia har vatten runnit in i tvåans cylinder när kolven var i bott, sen har det fått stå så i ca ett halvår. Vilket har gjort att gravrost bildats på cylinder väggarna, sedan köpte jag hojen och har kört med detta i fyra år!
Vad göra?

1. snik royal. borra bara tvåans cylinder. strider mot all rimm o reson
2. borra alla plus turbo kolvar .dyrt
3. en ren 99:a blade motor på bike skroten 11lapp
4. blackbird 07:a motorpacket 30lapp minst
5. blackbird 98:a motor helt ren utan nåt 6500 plus krimskramset säg 15lappar o en same.
6. sälja huset, dumpa käringen, köpa 5axligfräs samt 100kg alumec
och göra en hayabusa v8:a i billet med 1000+ hästar.
7. vakna ur drömmen!
8. sänka skiten i sjön
9. supa mig drän k full
10. rednan böjrat pä pinkt 9.

Ingen som har en blade möttor som skräpar garaget pm:a mig.
 
Lyfte på locket idag inte fullt lika ivrig som förra gången. Tänkte om man kunde se nån anledning till att förbränningsrummet på 2:ans cylle inte hade samma färg som de andra förbränningsrummen, det kunde man!
Det verkar som nån gång i cykelns historia har vatten runnit in i tvåans cylinder när kolven var i bott, sen har det fått stå så i ca ett halvår. Vilket har gjort att gravrost bildats på cylinder väggarna, sedan köpte jag hojen och har kört med detta i fyra år!
Vad göra?

1. snik royal. borra bara tvåans cylinder. strider mot all rimm o reson
2. borra alla plus turbo kolvar .dyrt
3. en ren 99:a blade motor på bike skroten 11lapp
4. blackbird 07:a motorpacket 30lapp minst
5. blackbird 98:a motor helt ren utan nåt 6500 plus krimskramset säg 15lappar o en same.
6. sälja huset, dumpa käringen, köpa 5axligfräs samt 100kg alumec
och göra en hayabusa v8:a i billet med 1000+ hästar.
7. vakna ur drömmen!
8. sänka skiten i sjön
9. supa mig drän k full
10. rednan böjrat pä pinkt 9.

Ingen som har en blade möttor som skräpar garaget pm:a mig.

11. köp min Blejd så har du motor o "nya" kåpor för bara 30 lapp :D
 
11. köp min Blejd så har du motor o "nya" kåpor för bara 30 lapp :D

Nu börjar det likna nåt!
Ingen som håller på alternativ bygg en en firebird? gött..

Det lutar mot en nyare blademöttor från skroten, har inte riktigt bestämt mig än..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top