Hej
Tänkte starta en tråd ang mitt vinterprojekt. Hojen skall turbokonverteras. Tanken är att jag skall bygga allt själv, eller iaf det mesta. Jag har aldrig hållt i en svets förut princip utom ett par ggr i skolan. Jag gör detta projekt mest för att lära mig och ha kul.
Har införskaffat en T25 som jag skall utgå ifrån. Har inte bestämt mig för om det blir ic och bensin eller metanol. Grenrör och plenum blir troligtvis i vanligt stål. Dump är det tänkt med bosch från saab.
Hela detta projekt är tänkt att gå i bugetens tecken, får se vad vi hamnar på i slutändan. Under 10000:- borde gå tycker jag.
Jag ska kompsänka har jag tänkt, tror ni det går bra med en 2mm aluplåt med packningklister på bara som cylinderfotspackning?
Kommer uppdatera förstainlägget med priser på det jag köpt.
Turbo T25: 650:-
Luftfilter: 250:-
2" rör 0,5 meter: 60:-
Rör till grenrör, 6 böjar 1m rör, 33mm 2.5mm gods: 70:-
Anslutning till toppen: 500:-
Dumpventil: 299:-(+frakt 50
Laddtrycksmätare: 199:-(+frakt 50
Silikonslang 1m: 49:-
Silikonslang 2" rak, 2" 90 grader samt lite vacuumslang. 320:-
Tot hittills: 2497:-
Mvh
Tom
Tänkte starta en tråd ang mitt vinterprojekt. Hojen skall turbokonverteras. Tanken är att jag skall bygga allt själv, eller iaf det mesta. Jag har aldrig hållt i en svets förut princip utom ett par ggr i skolan. Jag gör detta projekt mest för att lära mig och ha kul.
Har införskaffat en T25 som jag skall utgå ifrån. Har inte bestämt mig för om det blir ic och bensin eller metanol. Grenrör och plenum blir troligtvis i vanligt stål. Dump är det tänkt med bosch från saab.
Hela detta projekt är tänkt att gå i bugetens tecken, får se vad vi hamnar på i slutändan. Under 10000:- borde gå tycker jag.
Jag ska kompsänka har jag tänkt, tror ni det går bra med en 2mm aluplåt med packningklister på bara som cylinderfotspackning?
Kommer uppdatera förstainlägget med priser på det jag köpt.
Turbo T25: 650:-
Luftfilter: 250:-
2" rör 0,5 meter: 60:-
Rör till grenrör, 6 böjar 1m rör, 33mm 2.5mm gods: 70:-
Anslutning till toppen: 500:-
Dumpventil: 299:-(+frakt 50

Laddtrycksmätare: 199:-(+frakt 50

Silikonslang 1m: 49:-
Silikonslang 2" rak, 2" 90 grader samt lite vacuumslang. 320:-
Tot hittills: 2497:-
Mvh
Tom