Byggtråd: Yamaha YZF750R

Kan bara säga att strypningar är bara att glömma på den hojen, en kompis körde med dom och den gick väl sisådär 120 uppför, surade ner sig direkt och blev riktigt svårstartad, så ska du köra med strypningar har du nog valt en för stark hoj.

Ähh, har redan beställt strypningar, dom får sitta i under övningskörningen, sen så sitter dom bara i "officielt" :) :rolleyes:

Hur fort går den på platt väg med strypningar då? Inte så ofta jag kör uppför liksom :gnissla

Ähh, har redan beställt strypningar, dom får sitta i under övningskörningen, sen så sitter dom bara i "officielt" :) :rolleyes:

Hur fort går den på platt väg med strypningar då? Inte så ofta jag kör uppför liksom :gnissla

Kanske gör 150, men det tar tid dit! Var den reggad 25kw redan då? Då kan du inte fått gett många kronor för strypningarna. Tycker förövrigt det är svårt att få förgasarbryggan att sitta fast riktigt med strypningarna i. Testa och montera och kör så förstår du vad jag menar.

Här kommer lite påskgodis:)

Bifogat

• DSC00094.JPG
    DSC00094.JPG
    66.5 KB · Visningar: 71
  • DSC00097.JPG
    DSC00097.JPG
    74 KB · Visningar: 65
Kanske gör 150, men det tar tid dit! Var den reggad 25kw redan då? Då kan du inte fått gett många kronor för strypningarna. Tycker förövrigt det är svårt att få förgasarbryggan att sitta fast riktigt med strypningarna i. Testa och montera och kör så förstår du vad jag menar.

Nej, den är reggad på typ 70 kW nu. Så strypningarna kostade 1595:- :huvet

Ok, jaja, strypningarna kommer nog imorgon får se hur det går då :näsblod

Tänkte kolla ventilspelet också :näsblod
Nån som har en bra pdf elelr något? Jag har Haynesboken men det är lite svårt att förstå :huvet :)

Tänkte kolla ventilspelet också :näsblod
Nån som har en bra pdf elelr något? Jag har Haynesboken men det är lite svårt att förstå :huvet :)

Limez, det där med ventilspelet är intressant för mig oxå. Om du får tag i några bra pdf/instruktioner kan du väl pm:a mig:) Du kanske även har möjlighet att skanna från Haynesboken gällande ventilspel?:)
/Vic

Limez, det där med ventilspelet är intressant för mig oxå. Om du får tag i några bra pdf/instruktioner kan du väl pm:a mig:) Du kanske även har möjlighet att skanna från Haynesboken gällande ventilspel?:)
/Vic

Ska kolla haynesboken, har inte kollat så noga i den men jag tror det ska finnas rätt så utförliga beskrivningar, dock på engelska. Ska se om jag får tid att skanna också :tummenupp

Ang. ventilspelet så var det väldigt smidigt att mäta faktiskt. Kolla instruktionerna igen och följ den lite lagom ska du se:tummenupp
Är det några bekymmer så tjoa till.
Ska du jsutera/shimsa sen är jag dock värdelös på!
inget jag kännde att jag skulle hinna samt kunna fixa nu...
Men det var lätt att mäta spelet iaf:tummenupp

Ang. ventilspelet så var det väldigt smidigt att mäta faktiskt. Kolla instruktionerna igen och följ den lite lagom ska du se:tummenupp
Är det några bekymmer så tjoa till.
Ska du jsutera/shimsa sen är jag dock värdelös på!
inget jag kännde att jag skulle hinna samt kunna fixa nu...
Men det var lätt att mäta spelet iaf:tummenupp

Jag gick igenom hela operationen med ventilspel och shimsning i Haynesboken, verkade inte allt för svårt :tummenupp Fick strypningarna igår. HELVETTE vilka små hål det är i dem:huvet kanske 1 / 8 av hela ytan :näsblod

Du kanske även har möjlighet att skanna från Haynesboken gällande ventilspel?:)
/Vic

Rekomenderar att du köper en egen Haynesbok, då den reffererar till andra kapitel och sidor hela tiden för de olika momenten:tummenupp

Last edited:
/Vic

Lägg till mig på msn så kan jag skicka över en:tummenupp
Har nog ett kopplingsshema i färg med!

Tycker det beskrivs ganska bra i haynes, sen är det inte speciellt svårt att lyfta kammarna om det skulle behövas justeras, ta det lugnt och följ bara instruktionerna, sen finns det alltid folk som kan hjälpa en om man skulle ha några funderingar eller om något problem skulle uppstå.
Hade själv en yzf 750 -94 i drygt 3 år, sålde dock i slutet på sommaren 2007. Renoverade den med nya ringar osv så har nå frågor kan jag svara så gott jag kan.

hmm, har lagt till er pöjkar som ni sa men ingen är någonsin online eller tackar ja.... anar en konspiration:D

Tjenare!

Liten uppdatering från helgens lekstuga i garaget. Var å hämtade bakramen från svetsaren. Vissa bitar e bara punktade för att kunna moddas vid behov. I övrigt provmonterade jag all belysning för bakdelen, fan va nice det e med led:yoparty

Har även kommit en bit med baksadeln som fick på sig lite bondex, kommer troligtvis att klä den nästa helg. Har även påbörjat förlängningen av originalsadeln, kommer jobba mer på den nästa helg. På nästa helgs "to Do" står även konstruktion av undertailen som kommer att tillverkas av polykarbonat 3mm`s skiva.

Jag skickar med några bilder på bakramen och en bonusbild på garagepolarna.

Bifogat

• bild2.JPG
    bild2.JPG
    79 KB · Visningar: 53
  • bild1.JPG
    bild1.JPG
    80.6 KB · Visningar: 64
  • bild3.JPG
    bild3.JPG
    84 KB · Visningar: 68
Ser ut att gå frammåt:tummenupp Väntar med spänning på resultatet:tummenupp

Fast jag tycker du är lite snål med bilder :mad: :) :tummenupp

Jag har för övrigt varit borta i verkstaden hos "Buspojke" (på SH) idag och krängt på ett nytt bakdäck alldeles själv :tummenupp Andra däckkrängningen i mitt liv, fast framdäcket fick Buspojke hjälpa mig med efter som det var mitt första:) Och med tanke på att dom byter ca 600 däck per år (i arbetet) delat på två killar, så har han lite erfarenhet :) :tummenupp

15 mil gammla Pilot Power (orginal från en r6 som ska gå på bana) för 2000 spänn :tummenupp den prislappen var trevlig tycker jag :tummenupp
Däcken hade för övrigt varit med om en polisjakt under de 15 milen de har gått, snubben som hade däcken hade varit ute och provat racehojen, och det tyckte inte polisen om :) :D

Det var förövrigt jävligt kul att meka lite, då det inte har blivit så mycket av det nu när jag har haft en hyffsat ny hoj. 750r är verkligen en grymm hoj, lätt att meka, de smågrejjer jag har gjort i alla fall, fast sen har jag ju inte tummen mitt i handen heller, skulle nog säga att jag är rätt så duktig på att meka :tummenupp :)

Last edited:
Ännu ett litet tilllägg på mitt lilla projekt:)
Har fått på miniblinkers, LED-skyltbelysning och fixat skylten nu! Riktigt bra blev det, bilder kommer senare så fort det blir lite finare väder :tummenupp Kan eventuelt fixa nån bild bakifrån i garaget inom ett par dagar:tummenupp

Än så länge är det bara Limez som har tackat ja tillmin invite:tungan
Men men.... får väl se om Bill G kan sluta bråka med oss sporhojs galningar!

BTW så klämde jag av tvåfingerspetsar på jobbet i fredags. Är numera sjukskriven och kan inte köra båge! Den ställs på idag och är helt klar:näsblod

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman