Byggtråd Moto Martin GSX1100

Härligt att fler gamla specialare kommer ut på vägarna.
I bodar och lador gör dom ingen nytta :)

Har du börjat koppla M-uniten? Jag har beställt en oxå.
Om du har börjat, hur verkar den?
 
Haha, pro:n har jag också suktat efter ett tag. Nu lutar jag mer åt deras chronoclassic, får se var det slutar :P
 
PRO kan du vara själv, gubbjevel... :mad:

Hade tyvärr inte tid att hälsa på hos Andersson, hjälpte en kompis att flytta hela dagen.
 
ISR har jag bara sett en gång och det var en svensk regad med Honda CB1100 motor på Isle of Man 85! BILDER om det går tack?
 
Jag är klar med elsystemet, tänkte ta lite bilder på tisdag och posta här. Mitt system är lite omfattande efter som jag inte har m-button och dessutom har både Veypor-instrumentet och Dyna 2000. För att ytterligare komplicera saker så konstaterade jag efter att ha pratat med bilprovningen att hojen inte går igenom med xenonljus varför jag har ett parallellt "besiktnings system" för lyset. I övrigt tycker jag att m-unt är kanon! mitt tips till dig är att använda m-button samt att köpa kabelhärvan direkt från Motogadget.
 
Kul att höra att du är nöjd.
Jag har beställt en M-button samt en M-lock oxå.
M-lock har jag använt på ett par andra hojjar som jag har dragit nytt elsystem på, en trevlig sak det med.

Varför tycker du att man ska köpa deras kabelhärva?
Jag tycker den innehåller för få färger på kablarna.
 
Jag gjorde det inte och ångrade mig, du får alla rätta färger i rätt kvadrat och dessutom kostar det mindre än att köpa kabel från tex. elfa
 
Ser mycket bra och trevligt ut!:tummenupp:tummenupp
Kul att kronorna verkade passa som de skulle
Ser fram emot att se det färdiga resultatet!
//Micke
 
För de som ev kunde ha intresse av det lämnar jag här dagsaktuell kontaktinformation till MotoMartin konstruktören och rambyggaren Georges Martin. Han går trots att han är fransos bra att kontakta på engelska!

Georges MARTIN
31 Rue de la mairie
44470 MAUVES sur LOIRE
Pays de la Loire
FRANCE
Tel: +33 2 40 25 08 19
Tel: +33 6 86 92 21 19
Email: georges.martin11@wanadoo.fr
 
Elsystem

Efter att alltid ha haft gammelhojar så har jag för länge sedan tröttnat på konstrande elsystem och bestämde mig för att detta ska göras från grunden.



Det ser lite rörigt ut men allt är märkt och allt fungerar!
!
 
Allt på plats

Det var inte helt lätt att hitta plats för alle bitar, den gamla batteriboxen får inte plats med den nya svingen på plats så att att Shoraibatteri med specialbyggd batterihållare som ryms mellan ram och stötdämpare var nödvändigt. Laddregulatorn är en Shindengen herre jösses variant som förhoppningsvis inte dödar batteriet. Notera även egenhändigt snickrade gasvajrar.

 
Och så här ser instrumenteringen ut, den nedre bilderna är på instrumenteringen på min RD.





 
Stilstudie sladdsallad



- - - Updated - - -

Mycke sås kommer den att dra!

 
Ser intressant ut! Förlåt mig min fråga och ta absolut inte detta som nån form av kritik utan jag är uppriktigt nyfiken på varför du valt att inte bara löda kablarna innan inkopplingen i plintarna? Jag är inte nån el-snubbe som du nog förstår men jag har verkligen inga bra erfarenheter av denna form för stick! Du vet vibrationer, fukt och skit! Når det gäller bensinkranen vill jag nog rekommendera dig att skruva isär rörkopplingarna och ge dem en klick gänglim eller gängtättning då dessa oftast läcker och använd absolut aldrig gängtape !
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top