Byggtråd, mina rullstolar.

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Är chassigeometrin så att framhjulet håller kursen av sig själv, eller måste du hålla kursen själv?
Den har lite försprång men eftersom styrröret sitter så lågt så faller den lättare åt sidorna än på en cykel. Den har en returfjäder samt en fjäderbelastad kula som låser den rakt fram så att den inte ska dra i sidled om vägen lutar.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Pudersnö var inge kul, gjorde den svängen och en till ut till ön och tillbaka och sen var jag helt slut. Får bli att köra på skare eller i preppade längdspår. Det där var inte ens konditionsträning utan snarare ren styrketräning.

Skridskor funkar i alla fall riktigt bra och är lättkört så då kan det bli en mil eller två runt sjön utan problem om det inte är för kallt.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Sånt här tycker jag du borde uppmärksamma kommunen på för eventuell sponsring, du inspirerar säkert rätt så många i liknande situation till ett roligare och mer aktivt liv.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Sånt här tycker jag du borde uppmärksamma kommunen på för eventuell sponsring, du inspirerar säkert rätt så många i liknande situation till ett roligare och mer aktivt liv.
Handikappade har inte tid och ork att hålla på med allt sånt här, det är massa prova på arrangemang och det är inte många som kommer. Det är nog ingen brist på möjligheter utan snare brist på invalider idag, är rätt få nytillkomna då skydden har blivit bättre så antingen klarar man sig med ryggen i behåll eller så dör man ?
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top