Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Så gammal e hon väl ändå inte:D så att rappes hoj e barnarov:D
Jupp lite slirig:) Jäger o redbull e gott:tungan

Späda kolvar e de iaf :tungan

Jo supa e rolit. Jag tror jag ska ta en sängfösare nu när du säger sådär, Laffrojj fick de bli! :fyllisar

Bifogat

• 1640_v14.jpg
    1640_v14.jpg
    59.7 KB · Visningar: 175
maffigt:kär nu vill jag höra din hoj jörgen!:fatta! kräver ett torrgasljudtest:fakta

Jag ska starta aset på lyften imorgon har jag tänkt. Så att jag kan testa att den nya mätaren tar emot hastighets- och varvräknarsignalen som den ska.

Men jag har ingen videokamera och Cyrén är på andra sidan atalanten, så du får nog hålla dig. :gnissla

Last edited:
Jag ska starta aset på lyften imorgon har jag tänkt. Så att jag kan testa att den nya mätaren tar emot hastighets- och varvräknarsignalen som den ska.

Men jag har ingen videokamera och Cyrén är på andra sidan atalanten, så du får nog hålla dig. :gnissla
Om det är en "tillbehörs-varvräknare" kan den vara känslig för hur insignalen ser ut och du kan behöva ett lågpassfilter för att lugna ner nålen lite. Se http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3460446&postcount=3708 hur man enkelt gör ett eget för några kronor.

/Ingvar

:huvet
tjöp kamera!

Om det är en "tillbehörs-varvräknare" kan den vara känslig för hur insignalen ser ut och du kan behöva ett lågpassfilter för att lugna ner nålen lite. Se http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3460446&postcount=3708 hur man enkelt gör ett eget för några kronor.

/Ingvar

Tack för tipset! Det kan ju visa sig värdefullt. Min mätare har ställbart antal tändpulser per cykel samt ställbar samplingsintervall för att lugna ner nålen. Men skulle jag får problem med att den inte läser alls så är ju ditt tips guld värt. Jaghar kostat på skärmad kabel med jordad skärm till kabeln som läser tändspolen, samt avstörda tändkablar. Jag hoppas på det bästa!

Kanske Hugin och Munin på tanken? Eller ett vikingaskepp med skelett ombord i full storm? Det vore najs. Lacka lite stereotypt nån gång. :5sure

Kanske Hugin och Munin på tanken? Eller ett vikingaskepp med skelett ombord i full storm? Det vore najs. Lacka lite stereotypt nån gång. :5sure

Han är svårövertygad på den punkten Jörgen, men lite fransar på koppling/bromshandtagen kan ni kanske smyga dit när han är inne på donken och bestället käk :D

Vikingaskepp med skelett! Det var det värsta, nu får du inga fler inbjudningar till min båt :mad:

Har sig fått på kopplingen ?

Kan annars tänka mig att ha den hemma i vitrinskåpet !

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti