WT_Rickard@
Ny medlem
Tack för hjälpen Wibbe=) vart kalas! beställde alu nu idag.
Jag har en liten fråga till er som åker turbo; Vilket agg ska man köra som lämpligast?(Börjar bli dags o bygg plenum och grenrör.)
Har ju inte koll på all teori, har mest trimmat tvåtakt och sugmotorer innan.
Läste att Lahi åkte med td04-15t i början.
Finns det några agregat man ska akta sig för?
Hittade detta i en av lahis trådar=)
Inskickat av FettSnok
En lösning är följande, om man nu vill ha ett relativt kompakt agg;
Ett st 19T, inget ombyggt utan med volvos vinklade 3".
Sedan tar man kompressorhuset från ett saab 15T (då de inte har integrerad AV). Svarvar upp detta och voilá! Ett litet och kompakt 19t.
Kan det vara en smart idé ?
Hade nämligen hoppats på att peta in en trea längst fram i siffrorna på bänkningspapprerna.
Problemet löst;
Ahopp då har man tingat ett sprillans Garrett m27 A/R 51Hi för 3500kr.
Ibland är det fint med vänner=)
Jag fick uppgifter på att denna turbon skulle klara av lite över 300hkr
Satt dock och knackade lite siffror, och kom fram till att en m27a inte lär flöda tillräckligt för 300hkr, kanske max 270hkr
? har ja ränkat fel, eller gjort bort mig
?
Mvh//Rickard
Jag har en liten fråga till er som åker turbo; Vilket agg ska man köra som lämpligast?(Börjar bli dags o bygg plenum och grenrör.)
Har ju inte koll på all teori, har mest trimmat tvåtakt och sugmotorer innan.
Läste att Lahi åkte med td04-15t i början.
Finns det några agregat man ska akta sig för?
Hittade detta i en av lahis trådar=)
Inskickat av FettSnok
En lösning är följande, om man nu vill ha ett relativt kompakt agg;
Ett st 19T, inget ombyggt utan med volvos vinklade 3".
Sedan tar man kompressorhuset från ett saab 15T (då de inte har integrerad AV). Svarvar upp detta och voilá! Ett litet och kompakt 19t.
Kan det vara en smart idé ?
Hade nämligen hoppats på att peta in en trea längst fram i siffrorna på bänkningspapprerna.
Problemet löst;
Ahopp då har man tingat ett sprillans Garrett m27 A/R 51Hi för 3500kr.
Ibland är det fint med vänner=)
Jag fick uppgifter på att denna turbon skulle klara av lite över 300hkr
Satt dock och knackade lite siffror, och kom fram till att en m27a inte lär flöda tillräckligt för 300hkr, kanske max 270hkr


Mvh//Rickard
Last edited: